Jednou z kauz loňské sezóny bylo tzv. mini-DRS. FIA na to reagovala zpřísněním pravidel. Je nyní téma opět na stole?
Mini-DRS se proslavil především McLaren, ale FIA v říjnu uvedla, že zadní křídla musely upravit i další týmy.
„Po Singapuru jsme vydali sdělení o zadních křídlech, v němž jsme uvedli, co považujeme za přijatelné a co ne,“ řekl šéf FIA pro monoposty Nikolas Tombazis pro Autosport. „Dva nebo tři týmy musely provést drobné úpravy, aby se tomu přizpůsobily.“ O jaké týmy (kromě McLarenu) šlo, Tombazis neuvedl.
Při jízdě po rovince se klapka zadního křídla ohýbala tak, že vznikala malá mezera, což funguje stejně jako DRS – dochází ke snížení odporu vzduchu a vůz tak jede na rovince rychleji. Efekt bude samozřejmě menší než při otevřeném DRS a celkově by měl být relativně malý – pokud ale máte vyrovnané pole, tak se samozřejmě počítá každá desetinka sekundy na kolo.
Je mini-DRS zpět?
Podle webu The Race je mini-DRS zpět. Některá zadní křídla se v předsezónních testech opět ohýbala. Má docházet k ohýbání celé konstrukce zadního křídla ale vznikat má opět i štěrbina při zavřeném DRS.
Technický šéf Red Bullu Pierre Waché v rozhovoru pro The Race řekl, že nepochybuje o tom, že některé týmy opět využívají myšlenku mini-DRS.
„Stále to pokračuje,“ řekl. „Myslím, že Ferrari a McLaren stále používají mini-DRS.“
Na otázku, zda očekává, že se tato záležitost stane tématem rozhovorů v prvních fázích sezóny, Waché odpověděl: „Bude. Je to docela viditelné.“
FIA revidovala pravidla. Šířka štěrbiny byla zmenšena z 10 až 15 mm na 9,4 až 13 mm. Při otevřeném DRS může být mezera i nadále až 85 mm.
Kromě toho může být poloha karoserie DRS pouze v otevřeném nebo zavřeném stavu – nelze ji tedy ohýbat tak, aby byla ve stavech, kdy se pohybuje.
Článek 30.10.10 technických pravidel F1 uvádí: „S výjimkou poruchy nebo přechodu z jedné polohy do druhé, může mít karoserie DRS pouze dvě polohy, přičemž poloha karoserie DRS musí být před a po každém stavu aktivace stejná. Doba přechodu mezi oběma polohami musí být kratší než 400 ms.“