Mazepina překvapila technická složitost F1 a těší se na lehčí šasi

Nikita Mazepin si nedávno postěžoval, že jezdí s těžším šasi než jeho týmový kolega. Nové má dostat po letní přestávce.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Mazepina překvapila technická složitost F1 a těší se na lehčí šasi | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Nikita Mazepin nedávno uvedl, že jezdí s těžším šasi, což má být i důvod, proč ztrácí na svého týmového kolegu Micka Schumachera. Na otázku, co očekává od lehčího šasi, Mazepin prozradil, že jej již použil v Monaku, kde se mu podařilo dojet před Schumacherem.

„S tímto vozem jsem jel pouze v Monaku, byl mi nabídnut pouze na jeden závod,“ řekl Mazepin, kterého cituje Autosport.

„Je to fyzikálně matematický rozdíl. Jako jezdci jsme postaveni do pozice, kdy musíme bojovat o každých 800 gramů nebo kilo své váhy, někdy pijeme o něco méně vody, abychom byli na kvalifikaci co nejlehčí. Pak je zřejmé, že když ztratíte čtyři kila kvůli šasi, bude to velký rozdíl na dlouhých rovinkách a to zejména na okruzích, jako jsou Paul Ricard, v Rakousku a nyní jedeme na Silverstone.“

„V tuto chvíli je těžké říct, co očekávám, protože musíme počkat a uvidíme. Ve formuli 1 jsem úplný nováček. Stále tyto věci objevuji.“

„Například ve formuli 2 by to nebylo tak důležité, ale formule 1 je vysoce výkonné prostředí. Prostě si začínám uvědomovat, že je to po technické stránce mnohem složitější, než bych si na začátku letošního roku představoval.“

Jádro Mazepinových potíží s vozem Haas se týkalo stability při nájezdu do zatáček, což, jak přiznal, byla jeho slabina už v juniorských kategoriích.

„Snažíme se maximalizovat výkon vozu, který není příliš výkonný. Myslím, že je to trend. Jsem dost špatný v řízení aut, která nemají příliš velkou stabilitu při nájezdu do zatáček, což je jedna z věcí, které letošní haas nemá. Snažíme se pak najít věci, které to auto prostě nemá, což nás přivádí do dost beznadějné situace.“

Váš názor Další článek: Norrise během finále Eura okradli
15:15 | Podle Mercedesu Hamilton kvůli poškození předního křídla po kontaktech s Oconem a Verstappenem přišel o 0,4 s na kolo. Hamilton po těchto kontaktech zajel ve 47. z 50 kol nejrychlejší kolo závodu.
9:38 | Update o Fittipaldim po včerejší nehodě ve F2. Jeho bratr Pietro Fittipaldi uvedl: Má zlomeninu na pravé patě, ale naštěstí jsou věci mnohem lepší, než jsme všichni očekávali. Děkuji FIA, týmu a veškerému lékařskému personálu zde v Saúdské Arábii.
5. prosince | Théo Pourchaire uveřejnil na twitteru, že je celkově v pořádku, ale neví, zda za týden pojede. Enzo Fittipaldi je podle něj zraněný.

GP Abú Dhabí 2021

Pátek 10. prosince 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 11. prosince 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 12. prosince 2021
Závod 14.00