Mazepina překvapila technická složitost F1 a těší se na lehčí šasi

Nikita Mazepin si nedávno postěžoval, že jezdí s těžším šasi než jeho týmový kolega. Nové má dostat po letní přestávce.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Mazepina překvapila technická složitost F1 a těší se na lehčí šasi | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Nikita Mazepin nedávno uvedl, že jezdí s těžším šasi, což má být i důvod, proč ztrácí na svého týmového kolegu Micka Schumachera. Na otázku, co očekává od lehčího šasi, Mazepin prozradil, že jej již použil v Monaku, kde se mu podařilo dojet před Schumacherem.

„S tímto vozem jsem jel pouze v Monaku, byl mi nabídnut pouze na jeden závod,“ řekl Mazepin, kterého cituje Autosport.

„Je to fyzikálně matematický rozdíl. Jako jezdci jsme postaveni do pozice, kdy musíme bojovat o každých 800 gramů nebo kilo své váhy, někdy pijeme o něco méně vody, abychom byli na kvalifikaci co nejlehčí. Pak je zřejmé, že když ztratíte čtyři kila kvůli šasi, bude to velký rozdíl na dlouhých rovinkách a to zejména na okruzích, jako jsou Paul Ricard, v Rakousku a nyní jedeme na Silverstone.“

„V tuto chvíli je těžké říct, co očekávám, protože musíme počkat a uvidíme. Ve formuli 1 jsem úplný nováček. Stále tyto věci objevuji.“

„Například ve formuli 2 by to nebylo tak důležité, ale formule 1 je vysoce výkonné prostředí. Prostě si začínám uvědomovat, že je to po technické stránce mnohem složitější, než bych si na začátku letošního roku představoval.“

Jádro Mazepinových potíží s vozem Haas se týkalo stability při nájezdu do zatáček, což, jak přiznal, byla jeho slabina už v juniorských kategoriích.

„Snažíme se maximalizovat výkon vozu, který není příliš výkonný. Myslím, že je to trend. Jsem dost špatný v řízení aut, která nemají příliš velkou stabilitu při nájezdu do zatáček, což je jedna z věcí, které letošní haas nemá. Snažíme se pak najít věci, které to auto prostě nemá, což nás přivádí do dost beznadějné situace.“

Další článek: Norrise během finále Eura okradli

Témata článku: ,

Aktuality

4. února | EisKing přinesl rozhovor s Romanem Staňkem... 
3. února | Ve třech amerických závodech pojede Red Bull se zbarveními, které navrhnou fanoušci.... to je asi jediná důležitá informace, která za 30 minut prezentace Red Bullu zazněla. 
3. února | Ferrari dnes poprvé nastartovalo motor v letošním voze. 

Začátek sezóny

Prezentace
Red Bull 3. února
Williams 6. února
Alfa Romeo 7. února
AlphaTauri 11. února
Aston Martin 13. února
McLaren 13. února
Ferrari 14. února
Mercedes 15. února
Alpine 16. února
Testy Bahrajn
1. den 23. února
2. den 24. února
3. den 25. února