Mazepin se chystá na F1. Pro trénink využívá i technologii podobnou detektoru lži | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Mazepin se chystá na F1. Pro trénink využívá i technologii podobnou detektoru lži

Nikitu Mazepina čeká první sezóna ve formuli 1, kde bude závodit za tým Haas. Ruský pilot do přípravy zařazuje také speciální trénink na zvládání stresu během závodu. Využívá k tomu technologie podobné detektoru lži.

Mazepin po dvou sezónách strávených ve formuli 2 bude od letošního roku působit u týmu Haas, kde bude jeho týmovým kolegou další nováček Mick Schumacher, který od roku 2019 rovněž závodil ve F2.

Kromě fyzické přípravy se 21letý rodák z Moskvy věnuje také mentálnímu tréninku, při kterém mu pomáhá specializovaný trenér spojený i s Ferrari.

„Poslední tři roky spolupracuji s Italem, který pracuje také s týmem Ferrari,“ řekl Mazepin pro Match TV.

„Připravujeme se pomocí stejných senzorů, které se používají v detektoru lži. To znamená, že sbíráte spoustu informací o svém těle a pomocí dýchání a dalších věcí se je snažíte ovládat, abyste snížili stres ve vypjatých chvílích jako je začátek závodu nebo jeho konec, kdy musíte bránit svou pozici.“

Mazepin také přiznal, že po náročné sezóně formule 2 v roce 2019 vyměnil svůj tým trenérů a nyní má dva.

„Poté, co jsem se v roce 2019 kompletně zhroutil, jsme se rozhodli vyměnit 90 procent mého týmu. Vyměnil jsem svého trenéra za dva nové. Jedním z nich je fyzioterapeut, který je špičkou ve svém oboru, a druhý je zodpovědný za můj fyzický trénink,“ řekl Rus.

„Plánuji se s nimi přesunout i do F1. Opravdu potřebuji lidi, kteří mě v motorsportu zvedli ze země, abych se mohl pokusit dosáhnout úspěchů i v dalších letech.“

Jednou z nejdůležitějších oblastí, které piloti F1 v přípravách věnují pozornost, je oblast krčního svalstva. Mazepin není výjimkou.

„Soustředím se na svůj krk. Mluvili jsme o mých prvních testech formule 1, které jsem musel předčasně ukončit kvůli bolestem,“ připomenul Mazepin své dřívější testy F1 s týmy Racing Point a Mercedes.

„Ten pocit, když po dlouhé rovince šlápnete na brzdu... je to jako byste narazili do zdi. Vozy jsou na brzdách velmi silné.“

Doporučujeme

Články odjinud