Mattiacciho plán návratu na vrchol

Gazzetta dello Sport přinesla seznam věcí, které mají pomoci v návratu Ferrari na vrchol formule 1. Po zhruba 100 dnech ve funkci k nim dospěl nový šéf Scuderie Marco Mattiacci.
Mattiacciho plán návratu na vrchol

Co tedy Mattiacci zamýšlí? Jeho program má mít nejméně čtyři body. Reálně jich bude více, konec konců propuštění šéfa motorářů minulý týden k nim můžeme přidat taky.

  • Prvním úkolem bude lepší propojení mezi dodavateli a odděleními Ferrari. Dnes je moc pomalé.
  • Špatná hybridní technologie. Mercedes investoval do KERSu a dalších systémů více peněz i času. Ferrari podle některých informací má špatné turbo, což je ale vina špatné práce dodavatele a jeho výběru.
  • Příliš velký důraz na spolehlivost na úkor výkonu. Spolehlivost je velmi důležitá (Vettel a Hamilton by vám to jistě potvrdili), ale není lepší vyhrát 10 závodů a dvakrát nedojet než dojet pokaždé ale nevyhrát nic? Fernando Alonso je dnes jediným pilotem, který bodoval v každém závodě, ba co více, za svou kariéru u Ferrari kvůli technice odstoupil jen jednou. Moc platné mu to ale nebylo. Dva stupně vítězů a nula vítězství letos a nula titulů.
  • Ferrari má výhodu. Staví si motor a šasi samo pod jednou střechou. Na trati to ale vidět není. Je tedy třeba zlepšit spolupráci mezi odděleními.
Ferrari podle Mattiacciho potřebuje revoluci

Ferrari podle Mattiacciho potřebuje revoluci

Ferrari jakožto i ostatní dodavatelé mohou do února postavit téměř novou pohonnou jednotku. I tak ale hodně odborníků včetně Ferrari dodává, že dohnat ztrátu nebude snadné.

Diskuze (9) Další článek: Z formule 1 se stává GP1, varuje Newey
18:52 | Valtteri Bottas nasazuje šestý motor. Dostane penalizaci 5 míst.
17:25 | Kromě Vettela odstartuje z poslední řady v Austinu také George Russell. Také on nasadí novou pohonnou jednotku.
17:23 | Americký jezdec Logan Sargeant, který závodí ve F3 za tým Charouz Racing System, se stal členem jezdecké akademie Williamsu.
22:01 | Sebastiana Vettela čeká nasazení nové pohonné jednotky a start z konce startovního pole.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00