Mattiacci v místo šéfa Ferrari nevěřil, ale teď je připravený udělat vše

Marco Mattiacci byl nabídkou na místo šéfa Scuderie zaskočený, ale přijal ho s pokorou a snahou udělat pro tým vše, aby ho posunul vpřed.
Mattiacci v místo šéfa Ferrari nevěřil, ale teď je připravený udělat vše

Domenicali skončil v čele maranellské stáje před týdnem. „Bydlím v New Yorku a telefon zazvonil v 5:58 ráno,“ popisoval svůj vzestup Mattiacci. „Předseda Montezemolo byl na telefonu a řekl mi: ‚Mám tuhle představu.‘“

„Řekl jsem mu, že apríl byl asi o dva týdny dřív. Ale pak jsem po dvou nebo třech minutách rozhovoru pochopil, že je to vážné. A pochopil jsem, že už je připravená letenka z New Yorku do Milána na let za tři hodiny. V sobotu ráno jsem dorazil do Maranella na trať Fiorano.“

Nejdřív probral vše potřebné se svým předchůdcem Domenicalim. „Stefano je skvělý člověk, je to můj přítel. V sobotou jsme spolu strávili pár hodin, v neděli celý den. Stefana velmi respektuji jako člověka a také jako profesionála, takže bylo přirozené s ním probrat role.“

Teď je jeho hlavním cílem dostat tým na přední pozice. „Proberu to s předsedou, co bude třeba udělat. I kdyby to mělo znamenat jít na trh (najímat nové lidi). Ale s jasnou představou, že to není jen proto, abychom nakupovali.“

V Šanghajském paddocku se spekuluje, že první posilou bude dnes už bývalý technický ředitel Mercedesu Bob Bell, ovšem domluvit to s ním měl ještě Domenicali.

Mattiacci v místo šéfa Ferrari nevěřil, ale teď je připravený udělat vše potřebné

Mattiacci v místo šéfa Ferrari nevěřil, ale teď je připravený udělat vše potřebné

Mattiacci rozhodně nemíní vzdát letošní sezónu, aby se soustředil na tu příští. „Naším cílem je se co nejvíce přiblížit lídrovi, kterým je v tuto chvíli Mercedes. Všichni znáte závody lépe než já, mnoho proměnných může ovlivnit kolo, závod nebo šampionát.“

„Ale tohle je čtvrtý závod. Zatím je pořád brzy dělat rozhodnutí a naším cílem je co nejrychleji smazat ztrátu na Mercedes. Ale není to snadný úkol.“

Svůj nedostatek zkušeností z motorsportu nevidí jako handicap. „Myslím, že občas můžete přinést nové perspektivy, dívat se na problémy a příležitosti. Skutečnost, že se musím osvědčit nejdřív na úrovni Ferrari a pak na úrovni formule 1, znamená, že před sebou máte extrémně motivovaného člověka.“

„Mám určité postupy, ale tohle je velmi specifická kultura (F1), a já to dobře vím. Čas na reakce je úplně jiný, musíte dělat věci, které už měly být včera, a ne za dva měsíce, jako v korporátním světě.“

„Takže přicházím s velkou pokorou, abych pochopil a pracoval velmi tvrdě. Tohle chci přinést týmu, jezdcům. Mají k dispozici extrémně skromného člověka, který bude naslouchat a bojovat na 150 procent, aby usnadnil využití těch nejlepších talentů v rámci Ferrari.“

Další článek: Fotogalerie: Pátek v Číně

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.