Mattiacci: Návrat na vrchol potrvá až tři roky

Mattiacci: Návrat na vrchol potrvá až tři roky

Marco Mattiacci přišel do Maranella na začátku letošního roku a zahájil řadu změn, které mají Ferrari vrátit zpět na vrchol. Potrvá to ale zřejmě delší dobu.

Ferrari získalo poslední jezdecký titul v roce 2007, v Poháru konstruktérů pak slavilo poslední triumf o rok později. Letos se možná zapíše do historických tabulek znovu, ale bude to zápis nelichotivý. Po mnoha letech zřejmě Ferrari nevyhraje ani jeden závod.

Podle Mattiacciho existuje plán návratu na vrchol. Potrvá ale dlouho. „V podstatě jsme vytvořili strategii na příští tři roky, díky níž se Ferrari pravděpodobně vrátí na vrchol formule 1 a k úspěchu. Ale nakonec chceme tým zorganizovat po provozní stránce jinak, než je teď,“ říká šéf týmu pro Sky Sports.

Mattiacci připouští, že dlouhá historie týmu, který je ve formuli 1 od prvního ročníku v roce 1950 a má za sebou velké množství úspěchů, nic nezaručuje. „Podívejte se, jak dlouho to trvalo Mercedesu, než se dostal sem. Podívejte se, jak dlouho to trvalo Red Bullu, než dokázal to, co dokázal. My asi začínáme se silnými základy, máme důležitá aktiva a tradici. Musíme zlepšit strategii, určitým způsobem zlepšit zaměření na práci, chceme odstranit krátkodobý přístup k závodním a technickým aktivitám. Takže, jak jsem řekl, bude to chvíli trvat. Tohle není fotbal, nemůžete vyměnit trenéra, koupit dva hráče a vyhrát příští mistrovství.“  

V uplynulých letech odešlo z Ferrari hned několik čelních představitelů: Chris Dyer, Aldo Costa, Stefano Domenicali a jako poslední šéf motorářů Luca Marmorini. Mattiacci ale nechce na nikoho ukazovat prstem, naopak chce na zaměstnance vyvíjet pozitivní tlak a zlepšit komunikaci mezi jednotlivými odděleními.

To vše ale delší dobu potrvá. Kde by se ale podle Mattiacciho mohlo Ferrari zlepšit dříve, to je technická stránka věci. Pomoci má rozmrazení pravidel v oblasti pohonných jednotek. „Je jasné, že je to jedna z oblastí, kde nejsme na špici, takže je to jedna z hlavních oblastí, na které se soustředíme. Jde ale o celý balík. Není to aerodynamika, motor, šasi, je to celý komplet a to včetně lidí v týmu.“

Doporučujeme

Články odjinud