Mattiacci: Návrat na vrchol potrvá až tři roky

Marco Mattiacci přišel do Maranella na začátku letošního roku a zahájil řadu změn, které mají Ferrari vrátit zpět na vrchol. Potrvá to ale zřejmě delší dobu.
Mattiacci: Návrat na vrchol potrvá až tři roky

Ferrari získalo poslední jezdecký titul v roce 2007, v Poháru konstruktérů pak slavilo poslední triumf o rok později. Letos se možná zapíše do historických tabulek znovu, ale bude to zápis nelichotivý. Po mnoha letech zřejmě Ferrari nevyhraje ani jeden závod.

Podle Mattiacciho existuje plán návratu na vrchol. Potrvá ale dlouho. „V podstatě jsme vytvořili strategii na příští tři roky, díky níž se Ferrari pravděpodobně vrátí na vrchol formule 1 a k úspěchu. Ale nakonec chceme tým zorganizovat po provozní stránce jinak, než je teď,“ říká šéf týmu pro Sky Sports.

Costa: U Ferrari o všem rozhoduje Montezemolo  

Costa: U Ferrari o všem rozhoduje Montezemolo  

Mattiacci připouští, že dlouhá historie týmu, který je ve formuli 1 od prvního ročníku v roce 1950 a má za sebou velké množství úspěchů, nic nezaručuje. „Podívejte se, jak dlouho to trvalo Mercedesu, než se dostal sem. Podívejte se, jak dlouho to trvalo Red Bullu, než dokázal to, co dokázal. My asi začínáme se silnými základy, máme důležitá aktiva a tradici. Musíme zlepšit strategii, určitým způsobem zlepšit zaměření na práci, chceme odstranit krátkodobý přístup k závodním a technickým aktivitám. Takže, jak jsem řekl, bude to chvíli trvat. Tohle není fotbal, nemůžete vyměnit trenéra, koupit dva hráče a vyhrát příští mistrovství.“  

V uplynulých letech odešlo z Ferrari hned několik čelních představitelů: Chris Dyer, Aldo Costa, Stefano Domenicali a jako poslední šéf motorářů Luca Marmorini. Mattiacci ale nechce na nikoho ukazovat prstem, naopak chce na zaměstnance vyvíjet pozitivní tlak a zlepšit komunikaci mezi jednotlivými odděleními.

Marmorini: Pro Ferrari jsme udělali motor, jaký chtěli

Marmorini: Pro Ferrari jsme udělali motor, jaký chtěli

To vše ale delší dobu potrvá. Kde by se ale podle Mattiacciho mohlo Ferrari zlepšit dříve, to je technická stránka věci. Pomoci má rozmrazení pravidel v oblasti pohonných jednotek. „Je jasné, že je to jedna z oblastí, kde nejsme na špici, takže je to jedna z hlavních oblastí, na které se soustředíme. Jde ale o celý balík. Není to aerodynamika, motor, šasi, je to celý komplet a to včetně lidí v týmu.“

Diskuze (32) Další článek: Webber: Mercedes dnes není tým
18:52 | Valtteri Bottas nasazuje šestý motor. Dostane penalizaci 5 míst.
17:25 | Kromě Vettela odstartuje z poslední řady v Austinu také George Russell. Také on nasadí novou pohonnou jednotku.
17:23 | Americký jezdec Logan Sargeant, který závodí ve F3 za tým Charouz Racing System, se stal členem jezdecké akademie Williamsu.
22:01 | Sebastiana Vettela čeká nasazení nové pohonné jednotky a start z konce startovního pole.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00