Marco Mattiacci nastínil změny, kterými se pod jeho vedením Ferrari ubírá.
Ferrari mělo v minulosti řadu problémů. Jedním z nich byla špatná korelace mezi tunelem a tratí, ale často se hovořilo také o přílišném konzervatismu (nejen) v nasazování nových dílů ale také v hledání nových řešení.
„Musíme přijmout riziko,“ říká Mattiacci pro Autosport. Ten chce opustit strategii konzervatismu a více riskovat.
„Jedná se o významné změny. Víme, kam chceme jít. Nevím, zda můžeme mluvit o velkých změnách, ale jsou důležité. Myslím, že Ferrari bude vypadat jinak. Až čas ukáže, zda bude lepší,“ pokračuje Mattiacci.
Maranello je stejně jako jiné týmy nepropustným hradem, do něhož nikdo moc nevidí. Občas ale promluví bývalí zaměstnanci. V uplynulých týdnech jsme slyšeli zajímavé věci od Costy a Marmoriniho. Druhý jmenovaný prohlásil, že záměrně postavil(i) menší motor, protože to tak chtělo Ferrari, které hodlalo využít potenciál menšího motoru pro aerodynamiku.
Mattiacci podobné přehazování horkého bramboru odmítá. „Nemám rád, když mi lidé od motoru prvních pět minut hovoří o šasi a nemám rád, když mi lidé od šasi říkají o motoru. Mluvíme o autě. Všichni musejí sdílet odpovědnost za vůz. Neexistuje žádné ‚Byli jsme lepší než vy‘ nebo ‚Udělali jsme to, protože jste to chtěli.‘ Všichni jsou za auto zodpovědní stejným způsobem,“ dodává Mattiacci.