Mattiacci: konec konzervativních časů a výmluv v Maranellu

Marco Mattiacci nastínil změny, kterými se pod jeho vedením Ferrari ubírá.
Mattiacci: konec konzervativních časů a výmluv v Maranellu

Ferrari mělo v minulosti řadu problémů. Jedním z nich byla špatná korelace mezi tunelem a tratí, ale často se hovořilo také o přílišném konzervatismu (nejen) v nasazování nových dílů ale také v hledání nových řešení. 

„Musíme přijmout riziko,“ říká Mattiacci pro Autosport. Ten chce opustit strategii konzervatismu a více riskovat.

„Jedná se o významné změny. Víme, kam chceme jít. Nevím, zda můžeme mluvit o velkých změnách, ale jsou důležité. Myslím, že Ferrari bude vypadat jinak. Až čas ukáže, zda bude lepší,“ pokračuje Mattiacci.

Maranello je stejně jako jiné týmy nepropustným hradem, do něhož nikdo moc nevidí. Občas ale promluví bývalí zaměstnanci. V uplynulých týdnech jsme slyšeli zajímavé věci od Costy a Marmoriniho. Druhý jmenovaný prohlásil, že záměrně postavil(i) menší motor, protože to tak chtělo Ferrari, které hodlalo využít potenciál menšího motoru pro aerodynamiku.

Costa: U Ferrari o všem rozhoduje Montezemolo  

Costa: U Ferrari o všem rozhoduje Montezemolo  

Marmorini: Pro Ferrari jsme udělali motor, jaký chtěli

Marmorini: Pro Ferrari jsme udělali motor, jaký chtěli

Mattiacci podobné přehazování horkého bramboru odmítá. „Nemám rád, když mi lidé od motoru prvních pět minut hovoří o šasi a nemám rád, když mi lidé od šasi říkají o motoru. Mluvíme o autě. Všichni musejí sdílet odpovědnost za vůz. Neexistuje žádné ‚Byli jsme lepší než vy‘ nebo ‚Udělali jsme to, protože jste to chtěli.‘ Všichni jsou za auto zodpovědní stejným způsobem,“ dodává Mattiacci.

Diskuze (21) Další článek: Caterham potvrdil, že Kobajašiho ve Spa nahradí šampion 24h Le Mans
22:00 | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.
22. října | Valtteri Bottas nasazuje šestý motor. Dostane penalizaci 5 míst.
22. října | Kromě Vettela odstartuje z poslední řady v Austinu také George Russell. Také on nasadí novou pohonnou jednotku.
22. října | Americký jezdec Logan Sargeant, který závodí ve F3 za tým Charouz Racing System, se stal členem jezdecké akademie Williamsu.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00