Mateschitzova limonáda je populární, Red Bull zažil nejlepší rok vůbec

Mateschitzova limonáda je populární, Red Bull zažil nejlepší rok vůbec

Mateřská společnost úřadujících mistrů světa od Red Bullu má za sebou nejúspěšnější rok v historii. Výrobce energy drinků v pátek zveřejnil některá čísla ze svého loňského hospodaření.

Podle nich Red Bull prodal za rok 2010 4,2 miliardy plechovek limonády, což je o 7,6 procent víc než rok před tím. Největší rozmach společnost zaznamenala v Turecku a Japonsku, kde prodeje meziročně poskočily o 86, respektive 80 procent.  

Tržby Red Bullu vloni vystoupaly na 3,78 miliard eur, o necelých 16 procent výš než v roce 2009. Firma si připsala vůbec nejlepší výsledky od svého založení v roce 1987. Loňské vítězství Sebastiana Vettela v šampionátu formule 1 navíc posílilo hodnotu celé značky na přibližně 13 miliard eur.

Red Bull není na burze a své hospodářské výsledky obvykle nezveřejňuje. Image si vytváří sponzoringem sportovních aktivit ve formuli 1, NASCAR,  fotbalu, hokeji a dalších. Provozuje stavební společnost, televizní kanál ServusTV a nejnověji je také virtuálním mobilním operátorem.

V současnosti nejsilnější rakouskou značku vlastní z poloviny Dietrich Mateschitz a z poloviny Chaleo Yoovidhya z Thajska. Od roku 1997 podniká Red Bull na americkém trhu, v roce 2000 vstoupil na Blízký východ. V budoucích letech se chce soustředit na trhy v Japonsku, Indii, Brazílii a Číně.

Doporučujeme

Články odjinud