Mateřská společnost úřadujících mistrů světa od Red Bullu má za sebou nejúspěšnější rok v historii. Výrobce energy drinků v pátek zveřejnil některá čísla ze svého loňského hospodaření.
Podle nich Red Bull prodal za rok 2010 4,2 miliardy
plechovek limonády, což je o 7,6 procent víc než rok před tím. Největší rozmach
společnost zaznamenala v Turecku a Japonsku, kde prodeje meziročně poskočily
o 86, respektive 80 procent.
Tržby Red Bullu vloni vystoupaly na 3,78 miliard eur, o necelých
16 procent výš než v roce 2009. Firma si připsala vůbec nejlepší výsledky
od svého založení v roce 1987. Loňské vítězství Sebastiana Vettela v šampionátu
formule 1 navíc posílilo hodnotu celé značky na přibližně 13 miliard eur.
Red Bull není na burze a své hospodářské výsledky obvykle
nezveřejňuje. Image si vytváří sponzoringem sportovních aktivit ve formuli 1, NASCAR, fotbalu, hokeji a dalších. Provozuje stavební společnost, televizní kanál ServusTV a nejnověji je také virtuálním
mobilním operátorem.
V současnosti nejsilnější rakouskou značku vlastní z poloviny
Dietrich Mateschitz a z poloviny Chaleo Yoovidhya z Thajska. Od roku
1997 podniká Red Bull na americkém trhu, v roce 2000 vstoupil na Blízký
východ. V budoucích letech se chce soustředit na trhy v Japonsku, Indii,
Brazílii a Číně.