Massu prý technický problém stál stupně vítězů

Brazilský pilot fanoušky prosí o trpělivost.

Tři závody máme za sebou a Ferrari se stále dělí o poslední místo v Poháru konstruktérů s týmem Force India. Pro stáj z Maranella je to tak nejspíše nejčernější vstup do sezony v novém tisíciletí. V Šanghaji byla rychlost rudých monopostů vcelku nadějná, pořádný nával smůly však Ferrari odsoudilo k nulovému bodovému zisku.

"Jsem hodně zklamaný a trochu i naštvaný, ale motivaci pořád neztrácím. Musíme pracovat společně, abychom se z této situace dostali. Tým je jednotný a má velkou vůli k tomu, aby se naše pozice mohla zlepšovat. Musíme se soustředit na zlepšování aerodynamiky. Zapomínat ale nesmíme ani na problémy se spolehlivostí. Pokud chceme vyhrávat závody, musíme být nejdříve schopní je dojet. Dnes jsem měl dobrou šanci na umístění na stupních vítězů.

Byl jsem třetí a zajížděl jsem stejné časy jako vedoucí závodníci. Ve voze jsem měl dost paliva, abych mohl jet pouze na jednu zastávku. Kromě fází za safety carem auto jelo dobře. Za zpomalovacím vozem byly chvíle, kdy se zdálo, že vůz ztrácí výkon. Pak bez varování nešlo přidávat plyn a motor utichl. Rád bych fanoušky poprosil, aby na nás v těchto těžkých chvílích nezanevřeli. Šampionát je ještě dlouhý," řekl zkroušený Massa.

Kimi Räikkönen sice cíl viděl, dojel však na nelichotivé dvanácté pozici.

"V úvodu závodu to nebylo špatné, po zastávce v boxech ale neměly pneumatiky dobrou přilnavost, takže jsem nemohl jet úplně na maximum, auto hodně klouzalo. V několika chvílích se zdálo, že motor ztrácí výkon. Bylo to hlavně v okamžicích, kdy jsem byl za ostatními vozy. Pak ale problémy samy od sebe odezněly.

Situace v šampionátu je hodně komplikovaná. Chybovali jsme a chybí nám rychlost. V Barceloně bychom snad díky novým aerodynamickým prvkům měli získat přilnavost, která nám zatím chybí. Jsem si jistý, že dokážeme bojovat o vítězství, ale chce to hodně práce a ta si žádá čas. Tým je ale pořád plný motivace. Kritizovat je jednoduché, ale víme, jak se s našimi problémy vypořádat," řekl Räikkönen.

S nadějemi ke Grand Prix Španělska vzhlíží i šéf Ferrari Stefano Domenicali:

"Hodně nás naštvalo to, co se stalo Felipemu. Jel fantasticky, chyba v elektronice ale zastavila motor. V té době jel na třetím místě, měl hodně paliva a přesto jel stejné časy jako jezdci před ním. Téměř jistě by závod dojel na stupních vítězů. Kimi pozměnil svou strategii, nakonec jel na jednu zastávku, ale nepomohlo to k posunu do první desítky. Na první sadě pneumatik jel rychle, druhá ale postrádala přilavost, což mu odepřelo body.

Velká ostuda je, že když nestačíme technicky, nedokážeme správně využít šancí, které se nám naskytnou. Na Grand Prix Bahrajnu se snažíme nahlížet realisticky. Auto tam bude na stejné úrovni jako zde. Pokusíme se ale nasadit KERS. Musíme také pracovat na nové aerodynamice, kterou plánujeme nasadit v Barceloně."

Další článek: U Brawn GP uznávají, že Red Bull nebyl k dostižení

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.