V roce 2009 se bude snažit odstranit zbytečné bodové ztráty.
Každý fanoušek formule 1 má v živé paměti vryt infarktový závěr loňské sezony. Ještě v předposlední zatáčce si Felipe Massa před domácím publikem jel pro titul mistra světa. Jen několik okamžiků poté se stal možná nejsmutnějším vítězem závodu vůbec. V poslední zatáčce se totiž Lewis Hamilton dostal před Tima Glocka, jedoucího na pneumatikách na sucho. Cílovou čáru projel na pátém místě. Přesně tato pozice mu stačila k zisku titulu. Nesmírnou vyrovnanost šampionátu potvrdilo, že Hamiltona a Massu od sebe dělil jediný bod.
Sám Massa si však odmítá připouštět, že ho tato ledová sprcha může do budoucna poškodit. Právě naopak. Na otázku, jestli ho rok 2008 jezdecky zocelil, odpověděl:
"Rozhodně. Musíme to brát jako příklad toho, jak se posílit, ne se na něco vymlouvat. Vyhráváme-li, vyhráváme. Když prohráváme, prohráváme a a když něco děláme špatně, chybujeme. Toť vše, nic jiného v tom není.
Myslím, že je to také dobrý důkaz toho, že šampionát byl skvělý. O titul jsme bojovali do poslední zatáčky. Skoro se nám podařilo zvítězit. Jenom "skoro" ale nestačí, nicméně to dokazuje, že jsme byli v průběhu sezony velice silní."
Nejlepší odpovědí na loňskou prohru je podle Massy zisk titulu hned v letošním ročníku.
"Nejsem typ člověka, který se negativními zážitky zatěžkává a trápí se jimi. Když se v nich začnete utápět, nepřinese vám to nic než frustraci.
Beru to jako životní zkušenost. Život vás někdy postaví do nečekaných situací. Vždy k tomu ale má nějaký důvod.
Podívejte, jak to bylo s Lewisem v jeho prvním roce ve formuli 1. Tehdy mu titul unikl, ale hned o rok později se stal šampionem. Můžeme polemizovat o tom, že v roce 2007 si zasloužil vyhrát více než loni, ale co se stalo, stalo se."
Brazilský pilot tvrdí, že ho o titul nepřipravila smůla v závěru Grand Prix Brazílie, ale bodové ztráty v průběhu sezony. Proto se je bude snažit do budoucna snížit na minimum.
"Ukazuje se, že se nikdy nemůžete vzdávat, vždy se může stát něco nečekaného, třeba i v posledním kole posledního závodu. Pro nás to bohužel nedopadlo dobře.
Sezonu ale nerozhoduje poslední zatáčka, nýbrž všech osmnáct závodů. Pokud přijdete o bod, i ten vás v konečném důsledku může stát celkovou výhru. Myslím, že je to pro nás motivace, abychom byli na letošní sezonu ještě lépe připraveni. Chci být lepší než loni, vyhrávat více závodů a znovu bojovat o titul.
Doufejme, že se nám podaří zvítězit. Nejlepší by to ale bylo trochu pohodlněji, než v poslední zatáčce," prohlásil sedmadvacetiletý pilot Ferrari.