Ferrari použilo v posledních dvou závodech nové matice kol, které zatím nefungují bezchybně, což zavinilo Massovo zdržení při zastávce v boxech během GP Německa.
Massa má letos problémy při pit stopech poměrně často a nevyhnuly se mu ani na Nürburgringu, kde ho potíže při výměně pneumatik stály místo, dostal se před něj Sebastian Vettel.
"Od začátku roku máme se zastávkami v boxech různé potíže, které v současnosti postupně řešíme," přiznal provozní ředitel Ferrari Diego Ioverno. "Víme, že s tak velkým počtem zastávek se letos může stát cokoliv, což jsme také viděli u ostatních týmů, které měly v této oblasti problémy."
"Naše problémy (v Německu) se týkaly vozu samotného a sady nástrojů, kterou používáme, především pak matic kol, s nimiž jsme měli několik problémů. Silverstone byl prvním závodem, ve kterém jsme použili úplně novou specifikaci matic kol, což bylo zajímavé, protože jsme měli v britské Grand Prix nejrychlejší pit stopy."
"Pak jsme v Německu znovu použili tyto matice, které fungují lépe, ale ten systém ještě není dokonalý. Během poslední Felipeho výměny pneumatik došlo ke ztrátě kontaktu mezi maticí a pistolí, což nás stálo asi sekundu a půl. Takže musíme dál pracovat na jeho zdokonalování."
Ve formuli 1 platí v závodech zákaz tankování, takže je pro délku zastávky v boxech určující doba, za jakou mechanici vymění pneumatiky. Pit stopy v současné době trvají kolem tří sekund, týmy se přesto snaží ukrajovat další a další desetiny. V době tankování paliva trvaly zastávky běžně kolem deseti sekund a týmy neměly možnost je urychlovat, protože pravidla omezovala tok paliva z tankovacího zařízení do vozu.