Massovy defekty způsobilo chlazení brzd, Magnussena zradilo zavěšení

Podobně vyhlížející incidenty neměly žádnou společnou příčinu.
Massovy defekty způsobilo chlazení brzd, Magnussena zradilo zavěšení

Williams nalezl příčinu defektů, které ovlivnily první trénink na Velkou cenu Číny pro Felipeho Massu. Ten totiž během dopoledních jízd zaznamenal hned dva incidenty s pneumatikami.

Tým mezi tréninky urychleně zkoumal, co problémy způsobilo, jelikož jeho kola se od předchozích závodů nijak nezměnila.

Jediná drobná úprava byla provedena na sání vzduchu k brzdám kvůli vysokým nárokům šanghajského okruhu. Jak Williams zjistil, následkem bylo, že točící se ráfek drhnul o karbonové vedení, což vedlo k proříznutí pneumatiky.

Technický ředitel Pat Symonds řekl: „Ty ráfky selhaly kvůli způsobu, jakým jsme uspořádali celou záď, v podstatě jsme zvýšili chlazení brzd.“

„Nebylo snadné přijít na to, co se stalo, ale zjistili jsme to a opravili to. Jakmile jsme si uvědomili, o co jde, bylo už to vlastně poměrně snadné. To potrubí je v podstatě stejné jako v Bahrajnu, byla na něm však velice drobná změna.“

Felipe Massa, který incidenty prožil přímo ve voze, dodal: „Provedli jsme úpravu a pochopili jsme, v čem byl problém. Když tým tomu problému porozumí, pak je to to nejdůležitější. Já jim věřím.“

Stejně jako Williams vyšetřoval příčinu problému svého jezdce i Renault. Jen krátce po Massových potížích totiž zkolabovalo levé zadní kolo také Kevinu Magnussenovi. Přestože však incidenty vypadaly podobně, zkoumání obou týmů odhalilo, že každý z nich měl jiný původ.

„Selhalo zavěšení,“ řekl Magnussen. „Pneumatika se prorazila až potom. Sedne si (auto), pneumatika jde do kontaktu s podlahou a pak se roztrhne.“

„Jel jsem zrovna 300, 310 a ucítil jsem, že auto povolilo. A pak bum, začalo tancovat. Takže jsem ani neměl žádné varování. Bylo celkem snadné to ukočírovat, jel jsem rovně, nezatáčel jsem, takže jsem zkrátka zvolnil a zastavil.“

Magnussen připustil, že přijít také o druhý trénink bude problém, pokud se naplní sobotní předpověď počasí a bude pršet.

„Řekl bych, že pokud bude mokro, je to rána,“ řekl. „Protože pak musíme nastavit auto na závod, který, jak se zdá, bude na suchu a já pak nemám tušení, s čím do závodu půjdu, to bude trochu složitější. Ale takhle to je, budeme se snažit, jak nejlépe umíme.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: F1 je plná fňukalů, říká Haas

10:45 | UPDATE: Grosjeana navštívil šéf týmu. Popáleniny se hojí dobře. Grosjean bude z nemocnice propuštěn v úterý.
20:26 | Péreze ze závodu vyřadil pár kol před koncem problém s MGU-K.
20:09 | UPDATE: Podle Steinera se Grosjean cítí dobře, má obvázané ruce, zlomeného zdá se nic.
19:25 | Jezdci se ve svých prohlášeních věnují úvodní hrozivé nehodě. Jejich reakce pak nejspíše shrneme, v prohlášeních se tak věnujeme spíše samotnému závodu.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink Verstappen (1:28.355)
Kvalifikace Hamilton (1:27.264)
Neděle 29. listopadu 2020
Závod Hamilton