Massovy defekty způsobilo chlazení brzd, Magnussena zradilo zavěšení

Podobně vyhlížející incidenty neměly žádnou společnou příčinu.
Massovy defekty způsobilo chlazení brzd, Magnussena zradilo zavěšení

Williams nalezl příčinu defektů, které ovlivnily první trénink na Velkou cenu Číny pro Felipeho Massu. Ten totiž během dopoledních jízd zaznamenal hned dva incidenty s pneumatikami.

Tým mezi tréninky urychleně zkoumal, co problémy způsobilo, jelikož jeho kola se od předchozích závodů nijak nezměnila.

Jediná drobná úprava byla provedena na sání vzduchu k brzdám kvůli vysokým nárokům šanghajského okruhu. Jak Williams zjistil, následkem bylo, že točící se ráfek drhnul o karbonové vedení, což vedlo k proříznutí pneumatiky.

Technický ředitel Pat Symonds řekl: „Ty ráfky selhaly kvůli způsobu, jakým jsme uspořádali celou záď, v podstatě jsme zvýšili chlazení brzd.“

„Nebylo snadné přijít na to, co se stalo, ale zjistili jsme to a opravili to. Jakmile jsme si uvědomili, o co jde, bylo už to vlastně poměrně snadné. To potrubí je v podstatě stejné jako v Bahrajnu, byla na něm však velice drobná změna.“

Felipe Massa, který incidenty prožil přímo ve voze, dodal: „Provedli jsme úpravu a pochopili jsme, v čem byl problém. Když tým tomu problému porozumí, pak je to to nejdůležitější. Já jim věřím.“

Stejně jako Williams vyšetřoval příčinu problému svého jezdce i Renault. Jen krátce po Massových potížích totiž zkolabovalo levé zadní kolo také Kevinu Magnussenovi. Přestože však incidenty vypadaly podobně, zkoumání obou týmů odhalilo, že každý z nich měl jiný původ.

„Selhalo zavěšení,“ řekl Magnussen. „Pneumatika se prorazila až potom. Sedne si (auto), pneumatika jde do kontaktu s podlahou a pak se roztrhne.“

„Jel jsem zrovna 300, 310 a ucítil jsem, že auto povolilo. A pak bum, začalo tancovat. Takže jsem ani neměl žádné varování. Bylo celkem snadné to ukočírovat, jel jsem rovně, nezatáčel jsem, takže jsem zkrátka zvolnil a zastavil.“

Magnussen připustil, že přijít také o druhý trénink bude problém, pokud se naplní sobotní předpověď počasí a bude pršet.

„Řekl bych, že pokud bude mokro, je to rána,“ řekl. „Protože pak musíme nastavit auto na závod, který, jak se zdá, bude na suchu a já pak nemám tušení, s čím do závodu půjdu, to bude trochu složitější. Ale takhle to je, budeme se snažit, jak nejlépe umíme.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: F1 je plná fňukalů, říká Haas

16:34 | Smazané časy v kvalifikaci. Devátá zatáčka (6krát): Gio, Per, Msc, Gas, Nor, Str. Patnáctá zatáčka (4krát): Lat, Gas, Vet, Str.
13:18 | Déšť, který neměl přijít, přišel. #Imola
13:03 | Cunoda zaplatí 300 euro. Nikoliv za ostřejší jazyk v týmovém rádiu, ale za překročení rychlosti v boxech o 2,4 km/h.
12:55 | V posledním tréninku bylo smazáno 18 časů v deváté a 3 časy v patnácté zatáčce.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00