Velkou cenu Kanady fakticky ukončila o pár desítek sekund dříve velká havárie Sergia Péreze a Felipeho Massy, kteří bojovali vpředu o pozici.
Oba piloti byli následně preventivně převezeni do nemocnice, ale záhy byli propuštění. Massa musel snést chvilkové přetížení 27 G, Pérez dokonce 32 G. Mexičan nakonec dostal na cestu dárek v podobě penalizace. V Rakousku bude po kvalifikaci odsunut o pět míst.
Massa a Pérez se viděli už v lékařském centru na okruhu. Když se Brazilec vrátil z nemocnice na okruh, kritikou na mexického kolegu nešetřil.
„Hodně mě zklamal. Řekl jsem mu, že se musí učit. Chtěl jsem, aby se vžil do mé kůže, protože jsem měl velkou nehodu a myslel jsem si, že to bude bolet“, říká Massa.
„Není to poprvé, co do někoho najel při brzdění. Udělal to už mnohokrát. Nic neřekl, jen se otočil a odešel. Doufám, že se brzy poučí. Jezdíme tu kolem 300 km/h. S dalším vozem před námi to mohla být hodně vážná nehoda“, dodává pilot Williamsu.
„Máme už několik let pravidlo, že když máte vedle sebe vůz, nemůžete se už hýbat. On se prostě posunul a došlo ke kontaktu. Je to nebezpečné. Ztráta pěti míst podle mě nestačí, byl nebezpečný. Mohl narazit do Vettela“, zlobí se Massa.
Pérez samozřejmě celou situaci vidí trochu jinak. Ke konci měl elektronický problém a navíc si před nehodou stěžoval na problémy s brzdami.
„V posledním kolem jsem před první zatáčkou bránil svou pozici, když jsem dostal ránu zezadu. V posledních kolech to nebylo lehké, hodně jsem se snažil, abych se dostal do vedení před Rosberga. Danielovi se podařilo mě předjet, když jsem měl problémy s elektronikou, ale v posledních pár kolech se mi podařilo systém restartovat. Pódium bylo možné, takže jsem hodně zklamaný kvůli bodům, o které jsme přišli.“
Rob Smedley z nehody skutečně částečně viní Force Indii. Podle jeho názoru měl tým Péreze ze závodu stáhnout, když měl velké problémy s brzdami. Jiné týmy to podle něj udělaly.
„Lewis Hamilton kvůli svému problému, kterým byly také brzdy a motor, musel svůj vůz odstavit. Člověk, který bojuje o titul, musel odstavit auto, takže jsem trochu otrávený, z toho, co se stalo.“
Force India hledá v penalizaci konspiraci
Zástupci indického týmu si zase zahráli na Foxe Muldera a v penalizaci vidí spiknutí. U komisařů měl být spatřen Adrián Fernández, který se kdysi pokoušel stát pilotem IndyCar a byl také manažerem Péreze.
Ti dva se ale nerozešli úplně v dobrém a Force India si tak myslím, že se krajan Pérezovi pomstil. Charlie Whiting ale podobné teorie odmítl s tím, že Fernández bude v Rusku jako komisař a proto se v Kanadě učil.