Massa: řeknu vám, proč je Fernando lepší než Kimi

Felipe Massa se opět vyjádřil ke svému bývalému zaměstnavateli. Brazilec není překvapen tím, že Alonso Räikkönena poráží.
Massa: řeknu vám, proč je Fernando lepší než Kimi
  • Kimi Räikkönen letos nebyl na stupních vítězů.
  • Má méně bodů než Alonso.
  • 4x z 6 závodů se kvalifikoval hůře než Alonso.
  • Podle Allisona nemá žádné problémy, které by neměl Alonso.
  • V posledních závodech se ale na Alonsa dotahuje. Ve Španělsku byl před ním, ale měl jinou strategii. V Monaku zase musel po kontaktu s Chiltonem zajet neplánovaně do boxů a nakonec kolidoval s dalším ze soupeřů.

Na konto obou pilotů se vyjádřil také Felipe Massa. „K tomu, aby si porazil Fernanda, potřebuješ dokonalý vůz a dokonalý jezdecký styl. Když tyto dvě věci nejsou stoprocentní, tak nemáš šanci ho porazit. Kimi se v současném autě necítí dobře, proto je mezi nimi takový rozdíl”, říká Massa.

Alonso porazí Räikkönena, předpovídá Massa

Alonso porazí Räikkönena, předpovídá Massa

Massa oba piloty srovnává a jako referenci bere sám sebe. „Alonso mě porazil vícekrát, než kdokoliv jiný. Znamená to, že Kimi jednoduše nemůže být lepší než on. V roce 2007 se sice stal mistrem světa, ale do závodu v Monze patřilo průběžné prvenství mě. Bohužel jsme měli interní dohodu, že se po Monze rozhodneme, kdo bude týmovou jedničkou.

V Monze jsem měl trochu problém s vozem, ale když jsem vypadl, byl jsem před Kimim. V roce 2008 jsem ho porazil a o rok dříve jsem byl před ním až do nehody v Maďarsku. Právě proto se stal mistrem světa on a ne já”, dodává Massa pro Auto Bild Motorsport a hodnotí Alonsa:

„Má dvě tváře. V autě je brutální, ale mimo něj je plachý. Neměl a nemá vůz na to, aby vyhrál šampionát, ale ze všech, co měl k dispozici, vytěžil maximum. Právě proto je z mého pohledu nejlepším jezdcem on.”

V rozhovoru pro Autosport ještě Massa říká, že Alonso má v současné chvíli výhodu, že je tým stavěn okolo něj. 

Poznámka: statisticky řečeno porazil Massa Räikkönena ve 23 ze 44 závodů, což je 52%. V případě Schumachera je tento údaj 29% a v případě Alonsa jen 16%. Samozřejmě se berou v potaz závody, ve kterých oba nastoupili, a alespoň jeden dojel do cíle. Pro férovější srovnání bychom potřebovali podrobnější analýzu, která by odfiltrovala chyby týmu, poruchy apod.

Diskuze (125) Další článek: Whiting zvažuje po Monaku změnu pravidel pro kvalifikaci
10:08 | A Ferrari potvrdilo totéž.
10:06 | Alfa Romeo oficiálně potvrdila účast Micka Schumachera v sezónních testech.
9:45 | Dnes se koná klíčová schůzka, na které budou týmy projednávat změny pravidel a další novinky pro období po roce 2020.
25. března | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10