Massa: Musíme se zlepšit, ale záleží také na difuzorech

Šampionát musí být stejný pro všechny.
Bylo rozhodnutí nerestartovat závod správné?
Felipe Massa: "No, myslím, že když se rozhoduje z hlediska bezpečnosti jezdců, je to vždy dobře. Na trati to byla velmi obtížná situace, takže když se rozhodne kvůli bezpečnosti, nemůžeme s tím nesouhlasit. Myslím, že to bylo správné rozhodnutí."

Jaká byla poslední kola před vyvěšením červené vlajky?
FM: "Byla to noční můra. Nebylo možné se udržet na trati. V jednu chvíli jsem byl pomalejší než Safety car a rychleji to nešlo. Bylo to nemožné. Vysílačkou jsem žádal výjezd Safety caru, ale nebylo to možné. Poté jsem žádal červené vlajky. Na to došlo o něco později. Nešlo udržet vůz na trati. Hodně jezdců vyjelo mimo."

Váš týmový kolega Kimi Räikkönen přezul na mokré pneumatiky velmi brzy, ještě před deštěm. Měl jste stejnou možnost?
FM: "Určitě to byla chyba. Vsadili na to, že bude pršet, ale déšť nepřišel okamžitě, až později. Když jsem pak přijel do boxů a nasadil mokré pneumatiky, také jsme očekávali hustý déšť. Ale déšť zůstal stejný, takže pršelo velmi málo. A ti co měli přechodné pneumatiky prostě létali."

"Řekl jsem, že když tak vydržíme ještě tři kola, bude to pak stačit na jednu zastávku, takže by bylo možná lepší zajet do boxů pro přechodné pneumatiky. Jinak bychom se ztratili vzadu. Nasadil jsem přechodné pneumatiky a pak přišel velký déšť. Takže jsem musel do boxů znovu pro mokré pneumatiky, bylo to velmi těžké."

V Melbourne začal závod později a tady také. V Austrálii byl problém se sluncem a tady s deštěm. Co na to říkáte?
FM: "Mělo by se závodit v noci nebo ve dne. Nedá se to dělat někde mezi tím. To je zřejmé. Říkal jsem to již předtím a říkali to ostatní a teď je to zřejmé."

Budete o tom diskutovat v rámci Asociace jezdců Grand Prix?
FM: "Mohli bychom, ale myslím, že tohle nezmění GPDA, to je na jiné jednání!"

Ferrari udělalo během dvou dnů dvě chyby. Myslíte si, že je tu problém?
FM: "Ano, jistě, je to problém. Vždy je to problém, když nezískáte body. Takže je jisté, že v takových závodech je naším cílem bodovat, ale nebylo to možné. V každém případě to byl špatný výsledek."

Váš tým měl hrozný vstup do sezóny. Co uděláte, abyste se zlepšili v Číně?
FM: "Musíme začít od nuly. Musíme si spolu sednout a bod za bodem probrat, co se stalo špatně. Musíme se pokusit zlepšit vše. Tak to je."

Fungoval dnes (v neděli) dobře KERS?
FM: "Velmi dobře jsem odstartoval. Z 16. místa jsem se posunul rovnou na 12, takže mi pomohl."

Myslíte si, že je třeba něco změnit u Ferrari?
FM: "Ne, myslím, že se musíme společně zlepšit. Není to tak, že bychom v minulosti byli úžasní a teď hloupí. Je jisté, že vůz není dost dobrý. Musíme na něm pracovat. Také jsme udělali chyby se strategií a takovými věcmi. Musíme společně pochopit své problémy, ale jak jsem řekl, není to tak, že bychom předtím byli skvělí a teď hloupí. Takový je můj názor."

Pro vás je to stejná situace jako loni, nula bodů po dvou závodech. Ale jaké máte letos naděje v boji o šampionát?
FM: "Loni jsme určitě měli lepší vůz. Musíme se zlepšit a dostat se zpět do bojů. Tentokrát máme horší vůz, takže to bude těžké. Pokud se něco změní před příštím závodem, možná budeme mít šanci."

Jak důležité je z pohledu vašeho šampionátu rozhodování o těch difuzorech?
FM: "To je vidět, ne? Myslím, že to všichni vidí. Ti, co mají ten difuzor, mají mnohem více přítlaku. Takže je velmi těžké s nimi bojovat. Pokud v příštím závodě bude šampionát stejný pro všechny, pak se v něm bude určitě více bojovat. Ale pokud ne, tak bude celkem trvat, než ten difuzor dostaneme na náš vůz, takže by to bylo těžké."
Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:54 | Gasly odstartuje do posledních dvou závodů super formule z 8. a 6. místa. Startovní rošty zde: odkaz
0:37 | Vettel mění šasi.
22:52 | Helmut Marko na dotaz Sky Sports, zda Kvjat zůstane v F1, odpověděl, že se uvidí po tomto závodě.
19:46 | Williams odevzdal pneumatiky pro prvních 40 minut o 3 sekundy později a dostal podmínečně pokutu 10 tisíc euro.
15:46 | Nad Austinem se hodinu a něco před tréninkem zatahuje..

GP USA 2017

Pátek 20. října 2017
1. trénink Hamilton (1:36.335)
2. trénink Hamilton (1:34.668)
Sobota 21. října 2017
3. trénink 18.00–19.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 22. října 2017
Závod 21.00