Proti ostatním týmům si věří, jistý si však není u Brawn GP.
Poslední testy v Barceloně jistě zamotaly hlavu mnoha fanouškům formule 1. Nejvíce pozornosti zcela jistě přitahovala neuvěřitelná rychlost nového týmu Brawn GP. Jeho bílé vozy na katalánském okruhu odjely své vůbec první kilometry a prakticky okamžitě zajížděly časy, které patřily k nejrychlejším, ve středu a ve čtvrtek pak vůbec nejrychlejší.
Dalším překvapivým jevem pak jsou pomalé časy McLarenu. Objevují se spekulace, že stříbrné vozy, které jsou stejně jako Brawn GP poháněny motory od Mercedesu, ztrácejí kvůli potížím se zadní částí monopostu. Stáj z Wokingu nicméně bude testovat i příští týden, rovněž na španělské půdě, tentokrát však na okruhu Jerez. Vedení týmu si oficiálně žádné závažnější problémy nepřipouští, podle Rona Dennise bude McLaren opět bojovat o vítězství v šampionátu.
Nemastné neslané výkony McLarenu v tomto týdnu překvapily i Felipeho Massu.
Felipe, již za dva týdny je tu první závod. Jak jste na tom se spolehlivostí a výkonností? Jste připraveni?
Felipe Massa: "Jsme připravení, naše přípravy jsou u konce. Udělali jsme všechno, co jsme chtěli ve vývoji vozu udělat. Před testem v Barceloně to vypadalo trochu lépe než po něm - nový tým Brawn překvapil úplně každého! Před Barcelonou jsme patřili k nejrychlejším vozům na trati, možná na samé špici. I teď jsme konkurenceschopní, ale za Brawnem.
Týmu Brawn se podařilo zajet fantastický čas. Podařilo by se vám při simulaci kvalifikace něco podobného?
FM: "Ne. Myslím, že by to nedokázal nikdo."
Myslíte, že jejich čas opravdu odráží jejich rychlost, nebo jen jeli s malým množstvím paliva?
FM: "Mnoho týmů jelo s málo natankovanými vozy, ne pouze oni. Myslím, že jejich čas jen dokazuje, že to kolo dokáží zajet rychleji než kdokoliv jiný."
Myslíte, že se jim to podařilo se závažím, nebo bez něj?
FM: "Předně nejsem inženýr, ani jsem nikdy Brawnovo auto neviděl, takže opravdu nedokážu říct, jestli jeli se závažím. Věřím však tomu, že ho měli, protože nemá smysl, aby sem přijeli a byli nejrychlejší, aby pak v prvním závodě byli na chvostu. I kdyby však jeli podvážení, v Melbourne budou přesto rychlí. Opravdu mě překvapili. Můžeme říct, že jsme velmi silní - když nepočítám Brawn."
Toyota též vypadá velice dobře. Stejně jako Brawnův tým také nepoužívá KERS. Naopak ti, kdo KERS používají, mají problémy. Dělá vám to starosti?
FM: "KERS vám pomůže zlepšit čas na jedno kolo, vzhledem k odlišnostem jednotlivých okruhů to dělá od jedné, dvou desetinek až do sekundy. Můžete si tedy domyslet, jak by Brawn GP mohl být rychlý, kdyby je také používal. S KERS alespoň můžeme dobře odstartovat, bojovat s nimi a pak kolo co kolo bojovat o místo na špici. KERS určitě poskytuje výhodu. Je pravda, že je to celkem těžké zařízení, i s ním je však naše hmotnost naprosto normální. KERS je umístěno ve spodní části vozu, je to stejné, jako byste tam vložili závaží. KERS tedy vyvážení vozu neovlivňuje, zároveň vás ale může zrychlit. Je tedy jasné, že když je někdo silný bez něj, bude s tímto systémem ještě lepší."
Co si myslíte o výkonech McLarenu?
FM: "Abych byl upřímný, ještě jsem neviděl, aby byl McLaren takto vzadu. Je to ale tým, který je třeba respektovat. Narozdíl od nás je čeká ještě jedno testování, takže mají pořád šanci se zlepšit a zjistit, která část auta nefunguje tak, jak by měla. Vidět McLaren takto ztrácet je jistě překvapující. Na verdikt si ovšem musíme počkat až po prvním závodě."
Vraťme se k vám. Bude tohle váš rok?
FM: "To nevím. Na takové otázky není jednoduché odpovědět. Můžu jen říct, že se cítím připraven bojovat, cítím se silný. Musíme si ale počkat, jak na tom budeme v závodě v porovnání s ostatními."