V IndyCar došlo v předminulém závodě k další velké nehodě. Na oválu v Pocono se těžce zranil Robert Wickens. Na stejném oválu zemřel před 3 lety Justin Wilson. Felipe Massa bezpečnost IndyCar kritizuje.
Massa chválí v reakci na nehodu ze Spa svatozář a bezpečnost F1. Současně ale také kritizuje bezpečnost v IndyCar. Už letos bude Massa debutovat ve formuli E, kde bude mít svatozář také.
„Když se podíváme na všechny nehody, ke kterým došlo v posledních letech ve formuli 1 a v IndyCar, tak můžeme říci, že F1 se snaží (se svatozáří, změnami tratí, virtuálními safety cary apod.) o to, aby se bezpečnost zlepšila. IndyCar toho neudělal moc.“
„Je neuvěřitelné vidět okruh, jako je Pocono, s průměrnou rychlostí kolem 360 km/h a na něm nízké zdi s oplocením.“
„Omlouvám se, že to řeknu, ale potřebují se více podívat na bezpečnost jezdců.“
Massův názor se ale v IndyCar nesetkal s pochopením. „Je to jednodušší, když je váš rozpočet v řádu stovek milionů, s novým šasi každý rok, které si postavíte sami,“ řekl Graham Rahal.
S Massou nesouhlasí ani jeho krajan Tony Kanaan nebo bývalý jezdec F1 a vítěz Indy 500 Alexander Rossi.
Bezpečnost vozů IndyCar netrápí ani Fernanda Alonsa, který v sérii vloni debutoval a příští rok by tam mohl odjet celou sezónu.
„V motorsportu se může stát cokoliv,“ řekl. „Není to jen série IndyCar, je to také ve F1, v rallye, všude v motorsportu.“
Podle Alonsa je největší rychlost na světě v Indy 500. „Pokud se rozhodnete účastnit celého šampionátu, není to větší riziko ve srovnání s Indy 500, kde je pravděpodobně největší.“