Massa jednal i s Lotusem a McLarenem, do Williamsu jde jako lídr

Felipe Massa je připraven se ujmout role vůdčího jezdce Williamsu, má novou motivaci. Rozhodně nepřichází jako platící pilot.
Massa jednal i s Lotusem a McLarenem, do Williamsu jde jako lídr

Pro Massu to svým způsobem bude nová kariéra, protože většinu času u Ferrari byl ve stínu slavnějších kolegů, kteří se často těšili statusu týmové jedničky. U Williamsu bude mít za kolegu mnohem méně zkušeného Valtteriho Bottase.

"Vím, že tomuto týmu musím dát hodně a jsem připraven vést," řekl Brazilec pro Reuters. "Při příchodu sem vidím sám sebe určitě jako lídra týmu. Lídr pro velmi důležitou změnu uvnitř tohoto týmu, aby se tento tým dostal na dobrou pozici v šampionátu."

"Jsem na to opravdu připravený, spokojený. Cítím se velmi motivovaný. Doufám, že odvedeme fantastickou práci."

Zástupkyně šéfa týmu Claire Williamsová však ujistila, že Massa sice bude vůdčí osobností, nikoliv však jedničkou s výsadními právy.

"Myslím, že se Felipe těší na tu novou výzvu, aby vedl tým k úspěchu. My jsme pevně přesvědčeni, že to pro nás dokáže. Nemáme daného týmového lídra, ale po psychologické stránce bude lídrem týmu v tom smyslu, že týmu příští rok přinese nejvíce zkušeností."

Willamsová dodala, že Massa nepřišel jako platící jezdec, což v podstatě bylo postavení jeho předchůdce Pastora Maldonada. "Felipe není platící jezdec, dal to velmi jasně najevo a my jsme ho nominovali kvůli jeho talentu a věcem, které pro nás může udělat v kokpitu," řekla pro Autosport.

Massa pak v rozhovoru pro Sky Sports prozradil, že jednal také s McLarenem, Lotusem, Force Indií a Sauberem. Nakonec zakotvil u Williamsu s "víceletou" smlouvou, která by měla platit do konce roku 2015.

"Mnoho lidí je optimistických ohledně Mercedesu, říká se hodně věcí o motoru Mercedes 2014, a to je motor, který budeme používat tady," vysvětloval jeden z důvodů, proč zamířil do Grove.

"Jistě, velké týmy mají více možností postavit dobré auto, ale je to velká změna pro všechny, je jich tolik, že v roce 2014 můžou mít dobrou sezónu i jiné týmy."

Do Williamsu by měl přijít také Massův současný závodní inženýr Rob Smedley. Ale na vyšší pozici a podle Williamsové ještě není podepsáno.

Další článek: Sergio Pérez končí u McLarenu

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)