Massa dostal instrukci k uvolnění cesty Alonsovi třikrát

Podle německého Auto Motor und Sport byla situace v rámci týmu Ferrari během německé GP napjatější, než se mohlo na první pohled zdát. Felipe Massa se zdráhal uposlechnout příkaz pustit před sebe Fernanda Alonsa.

Massa se dostal do vedení závodu Hockenheimu hned po startu a těsně za ním jezdil Fernando Alonso. Na této situaci nic nezměnily ani zastávky v boxech. Krátce poté se Španěl obrátil na tým s tvrzením, že je rychlejší. Když se pokusil předjet, málem s Massou kolidoval. V té době se do televizního přenosu dostalo Alonsovo "to je absurdní", které sdělil do vysílačky.

Podle německého listu se Alonso dožadoval výměny pozic, ale odpověď z boxové zdi zněla: "Nemůžeme pro tebe nic udělat." Ferrari si dobře uvědomovalo, že týmové příkazy, které ovlivní výsledek závodu, jsou zakázané. Aby svoji rychlost Alonso dokázal, nechal Massu trochu poodjet, aby si vytvořil prostor pro rychlejší kola. Když mu jeho závodní inženýr Andrea Stella řekl, ať si nenechá týmového kolegu ujet, odpověděl mu: "Bez obav. Tu ztrátu rychle smažu." A to také udělal, rozdíl 3,4 sekundy dohnal během pěti kol. Stefano Domenicali tyto změny vysvětloval nutností šetřit motor.

Když měl Massa Alonsa znovu těsně za sebou, Ferrari mu třikrát řeklo, ať svého kolegu pustí. Použilo kódovou řeč, stejně jako v případě, který režie pustila do přímého přenosu. "Fernando je rychlejší než ty. Můžeš potvrdit, že jsi rozuměl?“

Brazilec zareagoval až na třetí výzvu, a to tak, že dal jednoznačně najevo, co se děje. Okatě zpomalil na výjezdu ze zatáčky, aby Alonso mohl dopředu. Massův závodní inženýr Rob Smedley se do vysílačky pak omlouval, což vedlo FIA k vyšetřování tohoto incidentu, protože to byl jediný důkaz, byť nepřímý, že šlo o týmovou režii.

Podle zdrojů Auto Motor und Sport přímo z Maranella se Alonso ujal ve Ferrari vlády tvrdé ruky, jeho kritika je v rámci týmu údajně nepřípustná. Do role lídra se prosazuje ještě tvrději než Michael Schumacher.

Doporučujeme

Články odjinud