Massa: Bylo by fantastické bojovat v Turecku o vítězství

Brazilec má možnost získat čtvrtý triumf v řadě.
Felipe Massa vyhrál poslední tři Grand Prix Turecka a rostoucí forma Ferrari mu dává naději, že by letos mohl útočit na čtvrtý triumf v řadě. Scuderia bude mít na voze několik dalších vylepšení a bude se snažit potvrdit vzestupnou tendenci trvající od Barcelony.

"Pro Istanbul budeme mít další malé vývojové úpravy aerodynamiky, které by měly vůz dále vylepšit, a to díky snaze klukům z továrny," řekl Massa. "Chceme se i nadále co nejrychleji zlepšovat a snažit se o vítězství v závodech. Bylo by fantastické, kdybychom byli v Turecku v pozici bojovat o vítězství."

Důvodem pro optimismus je zlepšující se výkonnost vozu F60, s kterým Ferrari dosáhlo letos poprvé na stupně vítězů v posledním závodě v Monte Carlu.

"Je dobré, když můžeme letos poprvé říct něco pozitivního. Třetí a čtvrté místo z Monaka a nejrychlejší kolo závodu jsou dva výborné důvody, proč být pozitivní. Jistě, u Ferrari nejsme zvyklí se spokojit s ničím jiným než s vítězstvím, ale vzhledem k tomu, jak jsme na tom byli na začátku sezóny, máme nyní důvod být optimističtí pro několik dalších závodů," uvedl Massa.

Brazilec dokonce věří, že mohl v Monaku skončit druhý, nebýt provozu v kvalifikaci a Jensona Buttona, za kterým musel jezdit na konci svých stintů předtím, než navštívil mechaniky.

Massa připomněl i chvíle z posledního závodu, kvůli kterým byl napomínán ze strany FIA: "Málem jsem se dostal do problémů, protože jsem párkrát přejel obrubníky, ale tlačil jsem na to, abych získal pozice, hlavně v druhém stintu jsem na to tlačil jako blázen!"

"V takové situaci, hlavně v Monaku, se může stát, že šikanu přejedete. Nezískával jsem tím v čase na kolo a možná jsem svou snahu trochu přehnal. Později v závodě jsem zajel nejrychlejší kolo, aniž bych si šikanu jakkoliv zkrátil."

Nyní je ale Massa soustředěný na Istanbul, kde kromě tří vítězství získal také v posledních třech sezónách tři pole position. Proč se mu daří tolik zrovna v Turecku, nedokáže přesně vysvětlit, i když jedna možnost by se nabízela v souvislosti s podobnými úspěchy z domácího okruhu v Interlagosu.

"Říká se, že důvodem je možná skutečnost, že jsou to jediné dva okruhy v kalendáři, na kterých se jezdí proti směru hodinových ručiček. Kdo ví? Možná jsem lepší než ostatní v jízdě levotočivými zatáčkami," dodal s lehkou nadsázkou Massa.
Diskuze (57) Další článek: Brawn GP očekává v Turecku silnou konkurenci
14:15 | Antonio Giovinazzi nahradí v prvním tréninku Ericssona.
13:10 | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
17. července | odkaz
17. července | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10