Felipe Massa už 100 velkých cen čeká na vítězství. To je téměř polovina jeho kariéry ve formuli 1.
Massa přišel do Ferrari se Sauberu v roce 2006. Ve svém 14. závodě za Scuderii dokázal poprvé ve své kariéře vyhrát (GP Turecka). Ve stejné sezóně přidal ještě jedno vítězství na domácí půdě v Brazílii.
Sezóna 2007, nový týmový kolega a podobné výsledky. Massa sice skončil v šampionátu až 4., ale připsal si tři vítězství (Bahrajn, Španělsko a opět Turecko).
Další sezóna pak byla z pohledu Massy vůbec tou nejlepší, i když s hořkým koncem. Massa získal celkem 6 vítězství (mezi nimi opět Bahrajn a Turecko), ale v Brazílii i přes vítězství prohrál souboj o titul s Lewisem Hamiltonem.
Pak už přišly pro Massu jen tvrdé rány. Nejdříve v roce 2009 dvojité difuzory a velmi špatný vůz Ferrari, nehoda v kvalifikaci na GP Maďarska a předčasný konec sezóny. O rok později přišel do týmu Alonso.
Kdo by si při emotivních okamžicích na stupních vítězů v Brazílii 2008 pomyslel, že to je poslední vítězství Felipeho Massy. Nedodáváme „ve formuli 1“, protože Massa je stále aktivním jezdcem a to dokonce ve velmi silném voze, ale ano, i tato možnost je reálná.
Massa má za sebou nelichotivou sérii 100 velkých cen bez vítězství. Rekordmanem je v tomto ohledu Riccardo Patrese, který byl bez vítězství celkem 99 velkých cen (GP Jižní Afriky 1983 až GP San Marina 1990).
Massa tento rekord překonal, ale jen teoreticky. Aby mohl být do této statistiky zapsán, musel by ještě někdy vyhrát.
Nejblíže k vítězství byl asi Massa při neslavné GP Německa v roce 2010, kde vedl, ale po tehdy nelegální týmové režii musel před sebe pustit Fernanda Alonsa.
Rok |
Tým |
Závodů |
Pódia Massa |
Týmový kolega |
Pódia |
Vítězství |
2009 |
Ferrari |
9 |
1 |
Räikkönen |
1 |
0 |
2010 |
Ferrari |
19 |
5 |
Alonso |
10 |
5 |
2011 |
Ferrari |
19 |
0 |
Alonso |
10 |
1 |
2012 |
Ferrari |
20 |
2 |
Alonso |
13 |
3 |
2013 |
Ferrari |
19 |
1 |
Alonso |
9 |
2 |
2014 |
Williams |
14 |
1 |
Bottas |
4 |
0 |
Celkem |
|
100 |
10 |
|
|
|