Masi hájí nasazení safety caru v GP Eifelu

V průběhu Grand Prix Eifelu musel na trať dvakrát safety car. Russellův vůz se podařilo odklidit s využitím virtuálního safety caru, kvůli Norrisově voze musel na trať ten skutečný.
Foto: Getty Images / Lars Baron
Masi hájí nasazení safety caru v GP Eifelu | Foto: Getty Images / Lars Baron

Norris odstavil vůz blízko postu maršálů, ale na trať musel přesto safety car.

„Z Landova vozu se kouřilo, byly tam i nějaké plameny, takže tohle byla jedna věc,“ řekl Masi. „Druhá věc byla, že jsme si nebyli jisti, zda může být auto odklizeno do mezery mezi mantinely, která tam byla.“

Sainz se celý závod trápil. Norrise vyřadil již dříve viděný problém

Sainz se celý závod trápil. Norrise vyřadil již dříve viděný problém

„Místo toho, abychom to museli řešit za pochodu, bylo rozhodnuto povolat safety car, aby to mohlo být vyřešeno okamžitě. Za těchto okolností to bylo nejbezpečnější řešení.“

Safety car byl na trati pět kol. Hamilton či Verstappen si stěžovali na teplotu svých pneumatik. Situaci stěžovaly chladné podmínky na Nürburgrinu.

„Nechápal jsem, proč byl safety car na trati tak dlouho,“ řekl Verstappen po závodě.

„Vůz byl odklizen. Chápu, že chtějí seskupit na pole, ale s těmito auty je to docela nebezpečné, když jsou pneumatiky tak studené.“

„Sportovní pravidla vyžadují, abychom pustili všechna auta, která jsou o kolo zpět,“ vysvětlil Masi. Ředitelství závodu tak čekalo, až se vozy sjedou a poté je pustili.

„Myslím, že šlo o jezdce od 6. pozice dál. Museli jsme pustit 10, 11 aut, a proto bylo nasazení safety caru o něco delší, než bychom běžně očekávali.“

Další článek: Sainz se celý závod trápil. Norrise vyřadil již dříve viděný problém

15:57 | Valtteri Bottas letos počtvrté porazil v kvalifikaci formule 1 Lewise Hamiltona a pro Velkou cenu Emilia Romagna získal svou 15. pole position v kariéře.
13:48 | Toto Wolff hledá nástupce. Chce se stáhnout, jezdit na závody méně a mít jinou roli. Zatím není jasné, zda to bude už příští rok nebo později.
13:05 | 50 je moc... ředitelství závodu tak opět upravilo traťové limity v 9., 13. a 15. zatáčce.
12:35 | V tréninku bylo smazáno 50 časů! 22 v 9. zatáčce, 38 v 15.

GP Emilia Romagna

Sobota 31. října 2020
Trénink Hamilton (1:14.726)
Kvalifikace Bottas (1:13.609)
Neděle 1. listopadu 2020
Závod 13.10