Marussii úpravy pomohly, Bianchi porazil oba caterhamy

Jules Bianchi za sebou ve Velké ceně USA udržel oba jezdce Caterhamu. Rozhodla rychlost na rovinkách. Max Chilton kvůli penalizaci z úvodu absolvoval osamocenou jízdu.
Marussii úpravy pomohly, Bianchi porazil oba caterhamy

Marussia

Jules Bianchi dojel ve Velké ceně USA na okruhu Amerik v Austinu osmnáctý a zaznamenal tak nejlepší výsledek z jezdců nejmladších týmů. Závod označil jako nejtěžší v sezoně. "S jednou zastávkou a přechodem ze středních na tvrdé pneumatiky to byl opravdu dlouhý závod. Musel jsem se soustředit na péči o pneumatiky. Start byl dost dobrý na to, abych se dostal před van der Gardeho. Jsem spokojen, že jsme snadno udrželi oba caterhamy za námi. Musím poděkovat celému týmu za skvělou spolupráci, nejen za pomoc při řešení problémů, ale také za dovození nových dílů, které mají na auto dobrý vliv," pochvaloval si a před posledním závodem sezony cítí sebedůvěru.

Max Chilton do závodu odstartoval s vědomím, že ho v prvních pěti kolech čeká penalizace průjezd boxovou uličkou. "Věděl jsem, že to pro mě bude náročný a osamocený závod. Ztratil jsem patnáct sekund. Realitou je, že modré vlajky vás potkají daleko dříve a ve druhé polovině závodu na to doplácíte. Jsem spokojen s prací, kterou jsem odvedl. Pokusil jsem se o stíhací jízdu a myslím, že moje nejrychlejší kolo to ukazuje (devatenáctý nejrychlejší čas před oběma caterhamy - pozn. red.). Další faktory ale bohužel předurčily můj závod," vysvětlil. "Dojel jsem další závod, osmnáctý z osmnácti. Auto jelo proti caterhamům dobře, do závodu příští víkend dáme všechno."

Šéf týmu John Booth chválil oba jezdce, tým i změny na voze, které inženýři provedli v průběhu sezony.

Caterham

Giedo van der Garde dojel devatenáctý. V prvním kole klesl za Bianchiho a už se před něj nevrátil. "Nebylo možné ho předjet, i když jsem byl jinak v celém kole rychlejší, jeho rychlost na rovinkách byla lepší než moje. A pokaždé, když jsem se mu přiblížil, moje přední pneumatiky začaly prokluzovat, protože auto bylo dost nedotáčivé. Nemohl jsem se proto před něj dostat. Občas se to stává, nemůžete nic moc dělat, když jste tak vyrovnaní," myslí si. Jinak závodní víkend hodnotí pozitivně. "Trať je dobrá a atmosféra na trati i v Austinu je úžasná. Pochopitelně potřebujeme bláznivý závod, abychom znovu získali desáté místo v šampionátu, uvidíme, co se stane v Brazílii."

Charles Pic dojel na dvacátém místě. "Na startu jsem se dostal před Chiltona a na konci prvního kola jsem byl těsně za Giedem a Bianchim. Vyvážení auta bylo stejné jako po celý víkend, takže jsem nemohl pořádně tlačit. Většinu závodu jsem se držel svého týmového kolegy, ale neměli jsme takové tempo jako po většinu sezony," uvedl. "Máme šanci dostat se v Brazílii zpátky. Budeme tvrdě pracovat, abychom pochopili, co potřebujeme pro nastavení, které nám umožní z našeho auta dostat maximum. Loni jsem v Brazílii zajel svůj nejlepší výsledek (dvanácté místo), takže se budeme snažit vyřešit problémy s nastavením a využít všeho, co se naskytne."

Další článek: Alonsovi pomohlo šetření pneumatik, Massovi nevyšla změna strategie

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10