Marussia vrátila Caterhamu úder a posunula se na desáté místo

Dnešní souboj týmů z chvostu startovního pole vyzněl lépe pro ruskou stáj. Max Chilton podal vynikající výkon a dovezl svůj vůz do cíle Velké ceny Bahrajnu na skvělé třinácté pozici, která Marussii dostala zpět na desátou příčku mezi konstruktéry.

Marussia

Max Chilton (13. místo)

„Včerejší kvalifikace nešla tak dobře, ale věděl jsem, že dnešní závod bude o něco těsnější. Neměl jsem příliš dobrý start, ale během celého závodu se mi dařilo dobře zacházet s pneumatikami, zatímco jsem stále sváděl dobrou bitvu s caterhamy. Zpomalovací vůz nám celkem pomohl, protože si nemyslím, že bychom museli šetřit palivo tak jako ostatní, když jsme se vrátili do stejného kola jako zbytek pole. Nakonec je skvělé opouštět Bahrajn na třináctém místě a mít za sebou dokončených všech dvaadvacet závodů, do nichž jsem doposud nastoupil. Nejdůležitější ze všeho je ale ten skvělý pocit, že jsem pomohl týmu vrátit se zpět na desátou příčku v Poháru konstruktérů. Tak se ukaž, Číno!“

Jules Bianchi (16. místo)

„Jsem opravdu zklamaný, jelikož to pro mě byl další těžký závod; třetí v řadě. Dobře jsem odstartoval a do konce prvního kola jsem si polepšil o tři místa. Můj první stint byl opravdu dobrý, bitvu se Sutilem jsem si užíval. Měl jsem šanci dostat se před něj a v nájezdu do zatáčky jedna jsem byl lehce před ním, on do mě ale najel, což propíchlo moji zadní levou pneumatiku. Zajel jsem do boxů, ale poté se už vůz nikdy nechoval stejně. Teď vidíme, že podlaha byla poškozená, což vyústilo ve ztrátu přítlaku a učinilo vůz po zbytek závodu daleko hůře řiditelným.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Caterham

Kamuj Kobajaši (15. místo)

„V prvním stintu byla moje závodní rychlost dobrá, opotřebení pneumatik bylo takové, jaké jsme očekávali, takže jsme se drželi strategie a v patnáctém kole zajeli poprvé do boxů pro další sadu měkkých pneumatik. Vyjel jsem za Marcusem a Chiltonem, ale dostal jsem se před oba z nich a šel po Maldonadovi na šestnácté pozici. Avšak s dostupnou úrovní výkonnosti jsem nebyl schopný jej dostihnout. Po restartu jsem musel šetřit palivo, takže jsem nemohl jet stejně rychle jako zbytek pole, to v podstatě byl konec mého závodu. Dojet patnáctý není skvělé, ale dnes jsme toho víc udělat nemohli.“

Marcus Ericsson (nedokončil)

„Můj start byl dobrý a já byl na konci třetího kola na sedmnáctém místě, bojoval jsem s Grosjeanem a poté jsem šel po Bianchim. Vyvážení vozu opravdu nebylo ideální, Kamuj měl v několika prvních kolech lepší rychlost než já. Také moje opotřebení pneumatik nebylo nijak skvělé, takže jsme k naší první zastávce v boxech zajeli v sedmnáctém kole, tedy ve stejném kole jako Chilton. Kluci ale odvedli dobrou práci, a já se tak na trať vrátil stále před ním. Na druhé sadě pneumatik se vůz pořád nechoval nijak skvěle, takže jsem za sebou marussii udržet nemohl, stejně tak jako Kamuje, který byl na odlišné strategii. Až do druhé zastávky v šestadvacátém kole jsem na to dále tlačil. Poté jsme přešli na třetí sadu měkkých pneumatik a na trať jsme se vrátili opět před marussií. Po několika dalších kolech jsem ale ztratil výkon a bylo mi řečeno, abych odstavil vůz, jelikož nám unikal olej.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Další článek: Fotogalerie: Neděle v Bahrajnu

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.
8. srpna | Mexiko zůstane ve F1 nejméně do roku 2022.
8. srpna | Robert Kubica dokončil všechny letošní závody. Přesto odjel o 23 kol méně než Verstappen a Hamilton. #F1Fakt