Tým Virgin jako jediný používá při návrhu vozu pouze počítačovou dynamiku tekutin (CFD) a díky zdvojnásobenému výpočetnímu výkonu v této oblasti letos narazí na strop daný Dohodou o omezení zdrojů.
Všechny týmy formule 1 kromě Virginu se při návrhu monopostů spoléhájí na kombinaci výsledků z aerodynamického tunelu a CFD. Virgin se k aerodynamickým tunelům otočil zády a od začátku používá jen počítače.
V současnosti tolik diskutovaná Dohoda o omezení zdrojů nastavila stropy pro čas strávený v aerodynamickém tunelu a objem dat, které můžou týmy zpracovat pomocí CFD. Zároveň platí, že čím víc využívají inženýři jednu oblast, tím méně smí využívat tu druhou.
"Týmy jako McLaren a Red Bull používají tunel a trochu CFD, ale když jsme zjistili, jakou kvótu máme pro CFD, uvědomili jsme si, že musíme udělat velký krok vpřed a využít ten limit naplno," vysvětloval technický ředitel Virginu Nick Wirth.
"Vybudovali jsme si skvělý vztah s CSC (dodavatel IT), což nám pomohlo instalovat nový počítačový systém v našem technologickém centru v Branbury. A to znamená, že budeme první tým, který vyčerpá limit ve vývoji aerodynamiky čistě prostřednictvím CFD. V roce 2011 budeme s CFD pracovat více než jakýkoli jiný tým na startovním roštu. A vím, že to takhle můžu říct, protože vím, že kdybychom strávili jediný den v aerodynamickém tunelu, už bychom porušili pravidla."
Podle Wirtha se Virgin rychle zlepšuje, což je vidět na voze, který staví pro letošní sezónu. "Těšíme se, až všechny novinky nasadíme na auto," řekl. "Snažili jsme se ponaučit ze všeho, co se nám přihodilo loni."
"Myslím, že to bude velmi zajímavá sezóna. Máme nové pneumatiky, nová pravidla a nastavitelná zadní křídla. Nikdo neví, jak budou fungovat ve vztahu k závodění, ale budou mít obrovské dopady na používání motorů. Letos bude jiná spousta věcí a my chceme udělat krok vpřed a ukázat, čeho jsme schopní."