Marussia Virgin si jako jediný tým sáhne na strop CFD

Tým Virgin jako jediný používá při návrhu vozu pouze počítačovou dynamiku tekutin (CFD) a díky zdvojnásobenému výpočetnímu výkonu v této oblasti letos narazí na strop daný Dohodou o omezení zdrojů.
Marussia Virgin si jako jediný tým sáhne na strop CFD

Všechny týmy formule 1 kromě Virginu se při návrhu monopostů spoléhájí na kombinaci výsledků z aerodynamického tunelu a CFD. Virgin se k aerodynamickým tunelům otočil zády a od začátku používá jen počítače.

V současnosti tolik diskutovaná Dohoda o omezení zdrojů nastavila stropy pro čas strávený v aerodynamickém tunelu a objem dat, které můžou týmy zpracovat pomocí CFD. Zároveň platí, že čím víc využívají inženýři jednu oblast, tím méně smí využívat tu druhou.

"Týmy jako McLaren a Red Bull používají tunel a trochu CFD, ale když jsme zjistili, jakou kvótu máme pro CFD, uvědomili jsme si, že musíme udělat velký krok vpřed a využít ten limit naplno," vysvětloval technický ředitel Virginu Nick Wirth.

"Vybudovali jsme si skvělý vztah s CSC (dodavatel IT), což nám pomohlo instalovat nový počítačový systém v našem technologickém centru v Branbury. A to znamená, že budeme první tým, který vyčerpá limit ve vývoji aerodynamiky čistě prostřednictvím CFD. V roce 2011 budeme s CFD pracovat více než jakýkoli jiný tým na startovním roštu. A vím, že to takhle můžu říct, protože vím, že kdybychom strávili jediný den v aerodynamickém tunelu, už bychom porušili pravidla."

Podle Wirtha se Virgin rychle zlepšuje, což je vidět na voze, který staví pro letošní sezónu. "Těšíme se, až všechny novinky nasadíme na auto," řekl. "Snažili jsme se ponaučit ze všeho, co se nám přihodilo loni."

"Myslím, že to bude velmi zajímavá sezóna. Máme nové pneumatiky, nová pravidla a nastavitelná zadní křídla. Nikdo neví, jak budou fungovat ve vztahu k závodění, ale budou mít obrovské dopady na používání motorů. Letos bude jiná spousta věcí a my chceme udělat krok vpřed a ukázat, čeho jsme schopní."

Diskuze (10) Další článek: Tlačítek na volantu začíná být trochu moc, říkají jezdci Ferrari
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10