Marussia: U zvuku šestiválce se dá na rozdíl od osmiválce telefonovat

Marussia: U zvuku šestiválce se dá na rozdíl od osmiválce telefonovat

Ředitel týmu Marussia Graeme Lowdon konstatoval, že jsou nové motory tišší, přesto věří, že to diváky od sledování letošní sezóny neodradí.

Menšího hluku se obával především Bernie Ecclestone a Lowdon jeho obavy do jisté míry potvrdil.

"Určitě jsou (motory) tišší, protože se během testů v Jerezu dalo telefonovat. To jsem nikdy předtím nemohl, takže je to určitě jiné," citoval Lowdona Autosport.

Menší hluk ale kompenzuje atraktivnost dění na trati. A to nejen poruchy, ale také divoké krocení velkého točivého momentu.

"Podle toho mála jezdění, co jsem viděl na trati, se zdá, že to v televizi bude hodně působivé," pokračoval Lowdon.

"Ale jako vždy při tvorbě pravidel platí, že jde o hledání rovnováhy mezi atraktivností pro televizní diváky, přitom v televizi sleduje formuli 1 zdaleka největší počet lidí, a mezi tím, aby promotéři měli unikátní atmosféru na Grand Prix. Celou dobu jsme říkali, že to musíme ochránit."

"Já si myslím, že podívaná v televizi bude naprosto úžasná, skutečně úžasná. Doufám, že to tak bude, protože televizní sledovanost je velká a velmi důležitá pro všechny zúčastněné."

Na okruhy chodí sice menší počet lidí, ale atmosféra není důležitá jen pro ně. "Já doufám, že nepřijdeme o to kouzlo, které nastane v garáži, když do toho prostředí přivedete pár šťastlivců," vysvětloval Lowdon.

"Důležité je to z toho pohledu, že tam vodíme důležité lidi, kteří rozhodují jménem velkých nadnárodních společností, které tento sport financují. Na jejich tvářích vidíte, jak s nimi zacloumá, když je nastartován vůz formule 1."

"Je to něco jako brutální energie uvnitř vozu, mají tak velký výkon. Myslím, že je důležité mít tohle ve formuli 1, protože to pomáhá ukazovat, že je formule 1 jiná. Tohle musíme nějak udržet."

Doporučujeme

Články odjinud