Marussia stojí na prahu nové éry, říká Symonds

U ruského týmu věří, že navzdory ztrátě, s níž budou vstupovat do nové sezony, je spolupráce s McLarenem klíčovým faktorem, jak dosáhnout kýžených úspěchů v budoucnosti.
Marussia stojí na prahu nové éry, říká Symonds

Tento týden oznámila stáj Marussia, že vůz pro rok 2012 vyjede poprvé na trať až během druhých testů, které se uskuteční přesně za měsíc v Barceloně.

Pat Symonds na akci Autosport International vysvětlil, že poté, co v loňském roce uzavřela Marussia s McLarenem dohodu o technické spolupráci, museli její inženýři začít s čistým listem papíru. Mimo jiné přestala ruská stáj vyvíjet svůj vůz výhradně za pomoci technologie CFD, jak bylo pro ni typické. Avšak změn bylo více.  

"Od července jsme skutečně změnili naši filozofii, co se aerodynamiky týče. Tím nemyslím mezi CDF a větrným tunelem - mám na mysli celou filozofii toho, jak aerodynamiku vyvíjíme. Na prvním místě je to, jak získat přítlak," říká Symonds.

"Je opravdu velmi důležité ujistit se, že vše funguje tak, jak má, a že rozumíte tomu, co děláte. Takže vůz pro sezonu 2012 vlastně jde do větrného tunelu v únoru, v podstatě ve stejný čas, kdy vyjede na trať. S tímto byste obvykle začali v červnu, ale musíte pamatovat na to, že teprve v červenci jsme uzavřeli dohodu s McLarenem a trvá dlouho postavit tyto vozy (modely)."

Pat Symonds ale podotýká, že vzhledem k současné ztrátě, kterou Marussia na ostatní týmy má, nelze očekávat, že by při návrhu nového vozu přišli inženýři ruské stáje s nějakým inovativním řešením. Místo toho se zaměří na komplexní zlepšení ve všech oblastech.

"Tento rok je rozvrh časově velmi náročný z mnoha důvodů. Jedním z nich je i to, že jsme museli začít od nuly. Kromě toho je zde také požadavek, že musíme projít všemi našimi nárazovými zkouškami, než budeme testovat, což stlačuje už tak nabitý program ještě více," vysvětlil Symonds.

Spoluprací s McLarenem Marussia dokazuje, že své působení ve formuli 1 rozhodně nebere na lehkou váhu. Naopak, její cíle jsou dlouhodobé. Stáj do svých plánů zahrnuje rovněž účast v domácím závodě, který se uskuteční v roce 2014 v Soči, kde se chce samozřejmě předvést v co nejlepším světle. To je však až za dlouho. Do té doby se budou inženýři soustředit na stahování ztráty na své protivníky, což je v současnosti to nejdůležitější.

Další článek: Lotus odhalí své auto 5. února, první ho bude řídit Räikkönen

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10