Marussia si dojela pro nejlepší výsledek v historii týmu

Marussia si dojela pro nejlepší výsledek v historii týmu

Timo Glock projel cílem GP Singapuru dvanáctý, postaral se tak o nejlepší výsledek v historii svého týmu. Jediným, kdo neviděl cíl dnešního závodu, byl Narajn Kartykejan, který havaroval.

Marussia
Timo Glock zajistil v cíli Grand Prix Singapuru svému týmu důvod k oslavám. Šachovnicovou vlajku minul jako dvanáctý, tím se do historie týmu zapsal dosavadním nejlepším výsledkem. Jeho dvanácté místo podtrhl svým šestnáctým místem ještě týmový kolega Charles Pic. Ten sice projel cílem patnáctý, čekala ho však ještě penalizace dvaceti sekund z včerejšího třetího tréninku, kdy předjížděl pod červenými vlajkami. Ta ho v konečném pořadí sešoupla o jedno místo.

"Pro nás to byl neuvěřitelný závod," radoval se Glock. Obecně jsem věděl, že s naší strategií bychom opravdu mohli něco dokázat, pokud zůstaneme poblíž Kovalainena v prvním stintu. To je přesně to, o co jsem se snažil – vymačkat z auta všechno." Problém ovšem nastal, když jezdec kvůli špatnému tlaku v zadních pneumatikách narazil do zdi. Poté se obával, aby závod vůbec dokončil, nastalé situaci tak zcela podřídil svůj styl jízdy. Ke konečnému výsledku prý hodně přispěly i výjezdy safety caru. Německý pilot stále doufá, že se Marussii podaří do konce sezony alespoň jednou skončit na bodech. Tentokrát ho od nich dělila pouhá dvě místa.

"Jako první musím hodně pochválit celý tým," jásal Pic. "Plánem bylo jet na strategii dvou zastávek se dvěma dlouhými stinty na měkké sadě. Se safety cary to ale nešlo. Byli jsme donuceni odjet hodně dlouhý poslední stint na super měkké směsi, kvůli tomu jsme měli velikou degradaci," vysvětloval jediné negativum dnešního závodu francouzský pilot.

Caterham
Heikki Kovalainen dojel do cíle Velké ceny Singapuru na patnáctém místě, jeho týmový kolega Vitalij Petrov na místě devatenáctém.

"Pro mě to byl dobrý závod až do výjezdů safety caru. Rozhodli jsme se zůstat na trati, když se ale závod podruhé restartoval, byl jsem pravděpodobně na trati už moc dlouho a pneumatiky už začínaly odcházet. Musel jsem znova zastavit a už nebyl čas na to, abych ztrátu dohnal. To byl tedy konec mého závodu," říká zklamaný Kovalainen.

Na Velkou cenu Singapuru 2012 nebude v dobrém vzpomínat ani Vitalij Petrov. "Měl jsem fantastický start, předjel jsem nejméně dvě nebo tři auta, poté jsem ale uviděl vůz na své pravé straně udělat velmi agresivní pohyb vlevo. Musel jsem tedy uhnout." Tímto pohybem však Petrov zavinil kolizi s jezdcem Ferrari Massou. Při kontaktu s jeho vozem si poškodil přední přítlačné křídlo a musel tak předčasně navštívit boxy. Během dalších kol se pak Rus potýkal ještě s problémem s maticí na levém předním kole. "Myslím, že se také musíme podívat na to, jak moc jsme využívali pneumatiky, protože jsme z nich asi mohli dostat víc. Máme však šanci dát se v Suzuce dohromady a my se ujistíme, že tomu tak bude," dodává Petrov.

HRT
Pedro de la Rosa dokončil Velkou cenu Singapuru na sedmnáctém místě, jeho týmový kolega Narajn Kartykejan musel odstoupit poté, co narazil do bariéry.

"S dnešním závodem jsem spokojený," říká de la Rosa. "Výjezdy safety carů mi pomohly, musím ale přiznat, že se pro mě závod trošku táhl. Zdálo se mi, že posledních pár kol snad nikdy neskončí, neměl jsem už skoro žádné pneumatiky, začal jsem ztrácet na Glocka a Pica, Kobajašiho, Kovalainena a Hülkenberga, kteří kolem mě proletěli jako nic," povzdechl si jezdec.

"Nebyl to můj nejlepší závod," zněla první slova Kartykejana na adresu dnešní Grand Prix. Ind měl od začátku závodu problém s přehříváním brzd a motoru, což mu jeho snahu dojet si pro co nejlepší výsledek lehce komplikovalo.

Doporučujeme

Články odjinud