Marussia čeká na konkrétní nabídky, než zvolí dodavatele šestiválce

Výrobci motorů doposud nestanovili podmínky, za jakých budou příští rok prodávat své nové motory, proto se Marussia zatím nemohla rozhodnout, od koho je bude kupovat.
Marussia čeká na konkrétní nabídky, než zvolí dodavatele šestiválce

Již příští rok přejde formule 1 z atmosferických osmiválců o objemu 2,4 litru na přeplňované šestiválcové šestnáctistovky. Malé týmy mají stále obavy, že tato změna přinese velké zvýšení cen agregátů, ale u Marussie věří, že nenastane nezvládnutelná situace.

Ale jistotu mít nemůžou, protože zatím nevědí, kolik který motor bude stát. "Jednáme se stejnými výrobci motorů asi jako všichni ostatní," řekl sportovní šéf ruské stáje Graeme Lowdon pro Autosport.

"Pravidla ještě nemají konečnou podobu, a proto je těžké jít dál, než jsou předběžné diskuze. Netrpělivě čekáme na nějaké náznaky obchodních a technických nabídek na nové pohonné jednotky."

Marussia proto zatím netuší, které motory bude příští rok používat. Od svého vstupu do formule 1 nakupuje agregáty u Cosworthu, ale u něj se očekává, že skončí spolu s osmiválci. Nejochotněji se k rozšíření počtu svých zákazníků staví Renault, takže u něj bude mít Marussia zřejmě nejvíce otevřené dveře.

Další článek: Webber podává nerovnoměrné výkony a snadno se chytí negativní spirály

10:25 | Třetí současný jezdec pojede virtuální Le Mans. K Norrisovi a Verstappenovi (se stejným vozem) se připojí také Pierre Gasly, který bude v týmu třeba s Vergnem.
9:39 | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.