KERS zrychluje monoposty F1 o zhruba tři desetiny sekundy na kolo a je velmi užitečný při startech závodů nebo vzájemných soubojích. Marussia ho ale nenasadí ani ve své třetí sezóně.
"Kvůli pokroku, kterého chceme letos dosáhnout, jsme se soustředili především na aerodynamiku, protože v této oblasti je možné dosáhnout nejvyšších zisků," vysvětloval šéf týmu John Booth pro Autosport. "Chceme zrychlit o sekundy, ne jen o desetiny."
Marussia se stejně jako loni tým Caterham obává, že by KERS mohlo být až příliš velkou zátěží pro tým inženýrů. Nechce jim komplikovat práci, ale Booth přiznal, že jde i o peníze.
"KERS a koncept rekuperace energie obecně podporujeme jako iniciativu ve vztahu k životnímu prostředí, ale současné technologie jsou neuvěřitelně drahé," řekl. "Představovalo by to významnou část našich provozních nákladů, což není v souladu s naším původním plánem být nízkonákladovým týmem formule 1 v době omezování zdrojů."
Přímí konkurenti Marussie mít KERS zřejmě budou. Caterham určitě, HRT to slibovalo ještě loni v listopadu. Ruský tým teď ale musí víc trápit harmonogram příprav nového vozu, protože ho poprvé vyšle na trať až v posledních předsezónních testech v Barceloně.