Marussia bude příští rok pokračovat s Cosworthem a přidá KERS od Williamsu

Inženýři Marussie už pracují na novém voze, který bude evolucí toho současného. Jezdce může těšit, že budou mít konečně také KERS.
Marussia bude příští rok pokračovat s Cosworthem a přidá KERS od Williamsu

Stejně jako všechny ostatní týmy Marussia už vyvíjí svůj monopost pro rok 2013, který ponese označení MR-02. Ale na rozdíl od Force Indie bude ještě vylepšovat i ten současný.

"Ještě máme několik úprav, které na vůz v letošní sezóně nasadíme," řekl technický konzultant týmu Pat Symonds. "Máme to štěstí, že jsou pravidla o aerodynamice 2013 podobná těm pro rok 2012, takže díly, které vyvineme teď, můžeme použít do konce této sezóny i na začátku té příští."

"Takže i když jsme teď soustředění na rok 2013, máme vylepšení pro Spa a další pro Singapur, a jsem si jistý, že ani to nebude konec našeho vývoje."

Pro Marussii nastaly hlavní změny v přístupu k vývoji. Zatímco do formule 1 tým vstupoval s tím, že bude auto vyvíjet jen pomocí počítačů, po čase přiznal, že se bez aerodynamického tunelu neobejde. Využívá zařízení McLarenu, se kterým spolupracuje. Podle Symondse vše funguje, jak má, korelace mezi daty z tunelu a z tratě naplňuje očekávání.

Nové MR-02 bude prvním vozem vyvinutým zcela podle představ Symondse, který se do formule 1 vrátil po podvodu u Renaultu v GP Singapuru 2008.

"Vývoj MR-02 jde podle plánu. Budou tu slušné změny, ale v mnoha ohledech jde o evoluci MR-01," vysvětloval. "Využijeme to, co jsme se naučili s tímto vozem během závodů v první polovině sezóny, a některé věci, které jsme chtěli udělat, ale už jsme na ně neměli loni čas."

Co se týče motoru, žádná změna nenastane. "Budeme pokračovat s agregátem Cosworth," potvrdil Symonds. "Jsme spokojení s naší spoluprací a společně pracujeme na zlepšení v oblastech, ve kterých nám to dovolují pravidla. Jsme zaměření na zlepšení využitelnosti motoru a výkonu ve spojení s vozem."

Velkou novinkou bude použití systému na rekuperaci kinetické energie. Letos ho z celého startovního roštu nemají jen HRT a Marussia. "Ano, příští rok nasadíme KERS. Máme v plánu převzít systém vyvinutý Williamsem, který loni používali s motorem Cosworth a v současnosti s motorem Renault. Naše jednotka 2013 bude její evolucí. Její efektivita, konstrukce a hmotnost na nás zapůsobily. Také je velmi příjemné spolupracovat s Williamsem po technické i obchodní stránce."

Další článek: Video: Pohled do výrobní haly Williamsu

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10