Marussia bude příští rok pokračovat s Cosworthem a přidá KERS od Williamsu

Inženýři Marussie už pracují na novém voze, který bude evolucí toho současného. Jezdce může těšit, že budou mít konečně také KERS.
Marussia bude příští rok pokračovat s Cosworthem a přidá KERS od Williamsu

Stejně jako všechny ostatní týmy Marussia už vyvíjí svůj monopost pro rok 2013, který ponese označení MR-02. Ale na rozdíl od Force Indie bude ještě vylepšovat i ten současný.

"Ještě máme několik úprav, které na vůz v letošní sezóně nasadíme," řekl technický konzultant týmu Pat Symonds. "Máme to štěstí, že jsou pravidla o aerodynamice 2013 podobná těm pro rok 2012, takže díly, které vyvineme teď, můžeme použít do konce této sezóny i na začátku té příští."

"Takže i když jsme teď soustředění na rok 2013, máme vylepšení pro Spa a další pro Singapur, a jsem si jistý, že ani to nebude konec našeho vývoje."

Pro Marussii nastaly hlavní změny v přístupu k vývoji. Zatímco do formule 1 tým vstupoval s tím, že bude auto vyvíjet jen pomocí počítačů, po čase přiznal, že se bez aerodynamického tunelu neobejde. Využívá zařízení McLarenu, se kterým spolupracuje. Podle Symondse vše funguje, jak má, korelace mezi daty z tunelu a z tratě naplňuje očekávání.

Nové MR-02 bude prvním vozem vyvinutým zcela podle představ Symondse, který se do formule 1 vrátil po podvodu u Renaultu v GP Singapuru 2008.

"Vývoj MR-02 jde podle plánu. Budou tu slušné změny, ale v mnoha ohledech jde o evoluci MR-01," vysvětloval. "Využijeme to, co jsme se naučili s tímto vozem během závodů v první polovině sezóny, a některé věci, které jsme chtěli udělat, ale už jsme na ně neměli loni čas."

Co se týče motoru, žádná změna nenastane. "Budeme pokračovat s agregátem Cosworth," potvrdil Symonds. "Jsme spokojení s naší spoluprací a společně pracujeme na zlepšení v oblastech, ve kterých nám to dovolují pravidla. Jsme zaměření na zlepšení využitelnosti motoru a výkonu ve spojení s vozem."

Velkou novinkou bude použití systému na rekuperaci kinetické energie. Letos ho z celého startovního roštu nemají jen HRT a Marussia. "Ano, příští rok nasadíme KERS. Máme v plánu převzít systém vyvinutý Williamsem, který loni používali s motorem Cosworth a v současnosti s motorem Renault. Naše jednotka 2013 bude její evolucí. Její efektivita, konstrukce a hmotnost na nás zapůsobily. Také je velmi příjemné spolupracovat s Williamsem po technické i obchodní stránce."

Další článek: Video: Pohled do výrobní haly Williamsu

10:01 | Nico Hülkenberg se oženil. Vzal si dlouholetou přítelkyni Egle Ruskyte.
19:40 | Tip: Pokud cestujete, nebo chytáte nějakou zahraniční televizi, může se hodit přehled kanálů, které ve světě vysílají F1: odkaz
20. června | Cunoda po nehodě a výměně převodovky odstartuje z boxové uličky.
20. června | Za chvíli závod F3. Mokro, pravděpodobnost deště 100 %.

GP Štýrska 2021

Pátek 25. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 26. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. června 2021
Závod 15.00