Martin Whitmarsh získal ve vedení McLarenu další dvě role

McLaren pokračuje ve své dlouhodobé restrukturalizaci, v rámci níž se uskutečnilo další přerozdělení rolí. Šéf týmu Martin Whitmarsh se stal zároveň ředitelem McLaren Group a místopředsedou McLarenu Automotive.

Minulý rok v březnu McLaren oznámil, že se společnost McLaren Automotive, jež vyrábí silniční auta, oddělí od McLaren Group, která zastřešuje ostatní divize této britské značky, včetně týmu formule 1. Do čela McLaren Group byl nominován Richard Lapthorne a Ron Dennis tehdy odešel řídit McLaren Automotive.

Dennis se mimo jiné potřeboval uklidit před tehdejším prezidentem FIA Maxem Mosleym, protože McLarenu hrozil velký trest za lhaní při GP Austrálie a Dennisův odchod byl jedním z kroků, které federaci obměkčily.

Po roce a odchodu Maxe Mosleyho se ale Ron Dennis do čela McLaren Group vrací, i když ve vedení McLarenu Automotive zůstává také. Richard Lapthorne naopak odešel. Martin Whitmarsh, jenž od Dennise před rokem převzal tým formule 1, byl nyní nominován do dalších dvou rolí. Stal se výkonným ředitelem McLaren Group a místopředsedou McLarenu Automotive.

"Po odloučení McLarenu Automotive od McLaren Group jsem nadšený, že můžu oznámit tuto restrukturalizaci managementu," uvedl Ron Dennis. "Každá společnost bude mít své vlastní akcionáře a hlavní sídlo ve Wokingu, Surrey. McLaren Group bude sídlit v již existujícím McLaren Technology Centre (MTC), zatímco McLaren Automotive ve zcela novém McLaren Production Centre (MPC), které je nyní budováno vedle MTC."

Představenstvo McLaren Group má nyní následující složení: Ron Dennis (předseda), Mansour Ojjeh (TAG Group Holdings), Sheikh Mohammed Bin Essa Al-Khalifa (bahrajnská Mumtalakat Holding Company), Talal Ali Al-Zain (bahrajnská Mumtalakat Holding Company), Martin Whitmarsh (výkonný ředitel), Tim Murnane (právní ředitel), Andy Myers (finanční ředitel), Ekrem Sami (ředitel, McLaren Marketing).

Další článek: Red Bull nasadí systém zadního křídla McLarenu časem, Toro Rosso nikdy

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00