Marko vzpomíná na počátky Verstappena. U Toro Rosso to se Sainzem nebyl zdravý vztah

Helmut Marko vzpomínal na příchod Verstappena do juniorského programu i jeho přechod z Toro Rosso do Red Bullu.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Marko vzpomíná na počátky Verstappena. U Toro Rosso to se Sainzem nebyl zdravý vztah | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Velká cena Japonska 2014 se do historie formule 1 zapsala černým písmem kvůli nehodě Julese Bianchiho. Max Verstappen ale má na víkend v Suzuce jiné vzpomínky. Právě o tomto víkendu jen tři dny po svých 17. narozeninách poprvé usedl do vozu F1 v rámci závodního víkendu.

Verstappen v roce 2014 vládl evropské formuli 3. Ve Spa dokázal vyhrát všechny tři závody, o dalším víkendu na Norisringu to zopakoval. To už okolo něj kroužil Red Bull ale také Mercedes. Jeho výkonů si díky Gerhardu Bergerovi všiml Niki Lauda. 

„Byl o dvě sekundy rychlejší než ostatní. Tam, kde ostatní už brzdili, on ještě řadil,“ vzpomíná na Norisring Helmut Marko pro Auto Motor und Sport. 

Evropská F3 se pak přesunula do Ruska a následně se jelo na Red Bull Ringu. Verstappen se tam nedostal na stupně vítězů, za to však vykročil do F1 – jako nejmladší v historii.

„Přímo na závodním víkendu ve Spielbergu jsme mu učinili nabídku a řekli mu, že se musí rychle rozhodnout,“ řekl Marko. Oproti Mercedesu měl Red Bull jednu výhodu – mohl Verstappenovi nabídnout závodní sedačku.

Po třech trénincích na konci sezóny 2014 Verstappen v roce 2015 debutoval ve F1. V pátém závodě další sezóny se přesunul do Red Bullu, kde nahradil Daniila Kvjata.

Dvě mouchy jednou ranou

„Kvjat byl rychlejší než Ricciardo ve svém prvním roce v Red Bullu v roce 2015. Ve druhém roce si od prvního dne testování vzal do hlavy, že má problém s brzdami. Nejprve se to odrazilo v rychlosti, pak došlo k nehodám. Najednou pociťoval nejistotu. Museli jsme reagovat.“

Podle Marka se výměna hodila ještě z jednoho důvodu. „Měli jsme Sainze a Verstappena v jednom týmu. U Toro Rosso to nebyl zdravý vztah. Na jedné straně tu byl bystrý politik Carlos Sainz starší a na druhé emocionální Jos Verstappen. Někdy to bylo opravdu vyhrocené. S povýšením Maxe jsme to jedním tahem vyřešili. Sainzův otec byl samozřejmě k smrti uražený. Museli jsme ale udělat tvrdé kroky, i když z vnějšku to vypadalo harmonicky.“

Další článek: 1982: Anatomie dramatické sezóny příběhů a tragédií

Témata článku: , ,

Aktuality

20:36 | Ve věku 80 let zemřel vítěz dvou grand prix Jean-Pierre Jabouille. Do historie se zapsal jako první vítěz s přeplňovaným motorem ve F1. 
19:33 | Red Bull má zítra v 15:00 prezentaci a očekává, že potvrdí spolupráci s Fordem... 
1. února | Jean Alesi se stal šéfem okruhu Paula Ricarda.. 
1. února | Za méně než 48 hodin bude mít prezentaci Red Bull. Spekuluje se, že bude oznámena spolupráce s Fordem. Měla by však být výrazně volnější, než bylo ve hře s Porsche. 

Začátek sezóny

Prezentace
Red Bull 3. února
Williams 6. února
Alfa Romeo 7. února
AlphaTauri 11. února
Aston Martin 13. února
McLaren 13. února
Ferrari 14. února
Mercedes 15. února
Alpine 16. února
Testy Bahrajn
1. den 23. února
2. den 24. února
3. den 25. února