Marko: Red Bull zvažoval Hamiltona a usměrnil stěžujícího si Vettela

Helmut Marko se před GP Rakouska rozpovídal v rozhovoru pro BBC...
Marko: Red Bull zvažoval Hamiltona a usměrnil stěžujícího si Vettela

Zatímco s výsledky a počínáním Daniela Ricciarda je Red Bull absolutně spokojen a velmi často v souvislosti s Australanem sahá po superlativech, v případě Vettela už tak velkou chválu neslyšíme.

„Řekl jsem mu: je tu padesát inženýrů, kteří pracují na motoru a neumí ho spravit. Ty jsi špičkový pilot a je to na tobě. Ty to musíš zvládnout. Je to čtyřnásobný mistr světa, a když nemůžeme spravit auto, tak bude snazší udělat něco se samotným jezdcem. Musí se zlepšit“, říká poradce Red Bullu.

Ricciardo nás překvapil, říká Marko

Ricciardo nás překvapil, říká Marko

„Sebastian byl zvyklý na perfektní auto. Ricciardo přišel z Toro Rosso, které není na takové úrovni jako my“, říká Marko, podle něhož si Vettel na vůz stále dokola stěžoval. „Jeho hlavní problém byl v podřazování, které vždy rozhodilo zadní část vozu. Prostě nedokázal pochopit, že to nemůže změnit.“

Podle Marka byl Vettel také překvapen z formy svého týmového kolegy „Pochopitelně ho Ricciardo stejně jako nás trochu překvapil. Věděl, že je dobrý, ale nečekal, že se mu bude dařit tak rychle. Navíc nezapomeňte, že jsme skoro netestovali, takže nikdo nemohl vidět jeho potenciál.“

Red Bull se prý začal domnívat, že Vettel není tak oddaný výsledkům jako dříve. Proto si s ním promluvil a první výsledky se dostavily už v kvalifikaci na GP Španělska. 

Zvažovali i Hamiltona

Marko současně v rozhovoru přiznal, že místo Ricciarda mohl do Red Bullu přijít už v roce 2013 Lewis Hamilton. Nakonec prý ale usoudil, že by to nefungovalo. „Oba jezdci (Vettel a Hamilton) mají velké ego, jsou egocentričtí. Zvažovali jsme to, ale nefungovalo by to. Navíc nesmíte zapomínat, že máme juniorský program, takže proč brát někoho z venku, když my sami máme jezdce s potenciálem.“

Další článek: V letošním Le Mans se objeví téměř 20 bývalých pilotů formule 1

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)