Marko: Red Bull brzdí ztráta 80 koní, bez ní bychom znovu vítězili

Poradce Red Bullu Helmut Marko otevřeně řekl, že jediný důvod, proč jeho tým nedokáže bojovat s Mercedesem, je motor od Renaultu.
Marko: Red Bull brzdí ztráta 80 koní, bez ní bychom znovu vítězili

Red Bullu se v úvodu sezóny daří nad očekávání dobře vzhledem k tomu, jaké měl zimní přípravy. Přesto samozřejmě není spokojený a důvody své ztráty se nebojí pojmenovat.

„Když si vezmete jen šasi, jsme na absolutním vrcholu,“ řekl Marko pro oficiální stránky F1. „Ta ‚nemocná‘ část je pořád motor, pohonná jednotka.“

Bez něj by se obhájcům titulů znovu dařilo. „Ano, opět bychom byli na vrcholu,“ přikývl Marko. „Ale právě teď se ztrátou asi 80 koní výkonu to prostě není možné. Je to vidět na úsecích, kde se měří maximální rychlost.“

Vettel uznává, že Red Bull zatím na vítězství nemá. Plánuje to ale změnit

Vettel uznává, že Red Bull zatím na vítězství nemá. Plánuje to ale změnit

A i když Renault měl problémy od začátku, Red Bull nečekal, že se potáhnou tak dlouho. „Jsme překvapení. V zimě tu byly náznaky potíží, ale pořád nám bylo říkáno, že to bude vyřešeno čas.“

„Pak přišel katastrofální Jerez. My jsme pak zasáhli u Renaultu na nejvyšších místech a spolu s Torem Rossem a Renaultem jsme začali spolupracovat, abychom šli vpřed. Ale tahle ztráta se nedohání snadno, protože problematická je hlavně hybridní část (pohonu).“

Ovšem ani tak Red Bull nelituje, že tým Toro Rosso nechal přejít z motorů Ferrari na Renault. „Ne, protože když se podívám na Sauber, nemyslím, že by Toro Rosso na tom bylo lépe s motorem Ferrari. A v rukou máme druhou sílu pro naši vývojovou práci. A naše práce nám dává za pravdu, podívejte se, kde jsou Lotus a Caterham.“

A kdy by se mohl Red Bull Racing vrátit na vrchol? „To záleží na Renaultu,“ zopakoval Marko. „Milníků, na kterých jsme se dohodly, zatím nebylo dosaženo. Ale mezi Bahrajnem (testy), Austrálií a teď Malajsií došlo k obrovským skokům. Realista ve mně říká, že v Evropě to za normálních závodních okolností budeme znovu my jako dřív.“

Ne peníze, ale politika by mohla donutit Red Bull opustit formuli 1

Ne peníze, ale politika by mohla donutit Red Bull opustit formuli 1

Další článek: Ferrari: Ztrácíme jen na Mercedes, ale i ten se dá dohnat

15:08 | Haas potvrdil, že Mazepin bude jezdit s číslem 9. Původně chtěl jezdit s číslem 99, ale to má Giovinazzi. Číslo 9 měl Ericsson, ale vzhledem k tomu, že je (bude) dva roky mimo F1, tak se číslo uvolní...
15:04 | Podle španělských médií dostal Alonso zelenou pro účast v testu mladíků po Abú Dhabí. Do testů by prý měly být nakonec nasazeny dvě auta od každého týmu, takže uvidíme i Buemiho, Kubicu, Ferrari zřejmě nasadí Sainze. Zatím to nebylo potvrzeno.
13:33 | Mick Schumacher se s Haasem zúčastní prvního tréninku na GP Abú Dhabí a také testů po závodě.
9:40 | Jezdecké sestavy pro GP Sachíru: Haas: Pietro Fittipaldi, Kevin Magnussen Mercedes: George Russell, Valtteri Bottas Williams: Jack Aitken, Nicholas Latifi

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink 14.30–16.00
2. trénink 18.30–20.00
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10