Marko: Působení v Super formuli Gaslymu pomohlo připravit se na F1

Po svém působení v japonské Super formuli se Pierre Gasly podle poradce Red Bullu Helmuta Marka vrátil jako lepší jezdec a prokázal, že je na formuli 1 připraven.
Marko: Působení v Super formuli Gaslymu pomohlo připravit se na F1

Francouzský pilot se v roce 2016 stal šampionem seriálu GP2, vedení Red Bullu, jehož programu je Gasly členem, však nebylo přesvědčeno o jeho schopnostech a na jednu sezónu jej poslalo závodit do Super formule.

Tam v loňském roce Gasly vyhrál dva závody a v konečném pořadí obsadil druhé místo. V závěru sezóny formule 1 pak nastoupil do pěti závodu za Toro Rosso. Za tým bude spolu s Brendonem Hartleyem závodit i v letošním roce.

Na Gaslyho adresu Marko řekl, že jeho působení v Super formuli bylo dobré v jeho přípravách na formuli 1 a pomohlo mu odstranit chyby.

„Gasly vyhrál šampionát GP2 ve svém druhém roce, měl trochu smůly, ale také dělal chyby. V Japonsku vyspěl, což bylo naprosto nezbytné,“ řekl Marko pro Autosport.

„Musel se naučit o sebe postarat, což se tam dalo, protože nikdo nemluvil jeho jazykem. Musel si získat místo a to zvládl. Šampionát nevyhrál kvůli té bouři (Kvůli tajfunu Lan byl zrušen závěrečný podnik sezóny na okruhu v Suzuce, před kterým Gasly ztrácel na Hiroakiho Išiuru půl bodu. Išiura se tak stal šampionem a Gasly obsadil druhé místo - pozn. redakce), ale dokázal dostat svůj tým na vrchol. Byl to absolutní vítěz.

Gasly ukázal, že pro dosažení formule 1 nejsou peníze tím nejdůležitějším

Gasly ukázal, že pro dosažení formule 1 nejsou peníze tím nejdůležitějším

Bylo správné rozhodnutí dát mu čas. Také Brendon Hartley se zlepšil, nyní má zkušenosti. Očekáváme, že v roce 2018 budou oba jezdci pravidelně bodovat.“

Gasly Markova slova o svém japonském působení potvrdil.

„Určitým způsobem mě to mnohem posílilo po mentální stránce a ze všech těch zkušeností pro mě nebyla žádná špatná,“ řekl Gasly.

„Vždy si z toho něco vezmete. Ať je to dobré nebo špatné, vždy je něco, co si vezmete. Byla to dlouhá cesta, ale se spoustou dobrých a pro mě užitečných zkušeností.“

Množství technických problémů, které měly vozy Toro Rosso na konci loňské sezóny, přitom podle Marka nedovoluje určit, zda větší dojem udělal Gasly nebo Hartley.

„Kvůli podmínkám to (kdo byl lepší) není možné říci,“ dodal Marko.

„Toro Rosso mělo spoustu problémů s motorem. Oba jezdci nebyli schopni jet. Během celého závodního víkendu Gasly odjel sotva 30 kol, a to včetně tréninků.

Hartley na tom byl podobně, ale on měl navíc dvojitou zátěž (kromě F1 závodil ještě za Porsche v Mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA WEC). Každý víkend řídil jiný vůz. Skutečný potenciál uvidíme až v roce 2018.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (1) Další článek: Může za neúspěch Ferrari tlak ze strany vedení? Wolff si to nemyslí
8:39 | Z prvního místa odstartuje v neděli do Indy 500 Ed Carpenter. Danica Patrick mimochodem 7.!
17. května | Formule E v další sezóně zavítá do Saúdské Arábie.
17. května | Pirelli pro GP Německa nominuje ultraměkké, měkké a střední pneumatiky. Superměkkou vynechá jako v Číně.
16. května | Carlos Sainz měl v závodě problém s tlakem paliva, přiznal Renault. S palivovým systémem měl v sobotu problém i Hu… odkaz
15. května | Výběr pneumatik pro Monako... odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10