Marko popsal pocit z Hondy: optismus, euforie a párty mód

V Milton Keynes vládne dobrá nálada a to nejen v továrně Red Bullu, ale také v továrně Hondy, která má své evropské zázemí ve stejném městě.
Marko popsal pocit z Hondy: optismus, euforie a párty mód

Red Bull by se měl letos podle Helmuta Marka dostat do oblasti Mercedesu a Ferrari. V továrně prý vládne dobrá nálada a euforie.

„Data nás dělají opravdu optimistickými,“ řekl Marko pro Motorsport.com. „A to s ohledem na zvýšení výkonu. Poprvé můžeme také oslavovat, že máme párty mód.“

„Motor Honda už je trochu nad motorem Renaultu. Pokud dáme dohromady naše GPS údaje s daty dodanými Hondou, budeme v oblasti Mercedesu a Ferrari. Samozřejmě, že ani oni nespí, ale jsou už na tak vysoké úrovni, že už nedokáží udělat tak velké skoky. I kdybychom měli být 10 nebo 15 kW za nimi, nebylo by to odlišné od éry s Renaultem v době osmiválců.“

Marko Hondě věří. McLarenu dáváme dvě kola, motorem to asi nebude, říká

Marko Hondě věří. McLarenu dáváme dvě kola, motorem to asi nebude, říká

Tři motory stačit nebudou, ale to nevadí

Formule 1 ale není jen o výkonu. Potřebujete také spolehlivost a to zejména, když máte velmi omezený počet komponent.

„Jsme si vědomi, že se spolehlivostí to bude pravděpodobně těžké. S největší pravděpodobností si nebudeme schopni vystačit se třemi motory na sezónu. Ale pokud si vyberete správné okruhy, můžete se (s penalizacemi, pozn. redakce) vrátit na vrchol během několika kol.“

Red Bull byl v poslední době vnímán jako věčný stěžovatel, ale podle Marka hovoří data sama za sebe. „Od začátku jsme byli v kategorii B. V kvalifikaci jsme ztráceli až 70 koní. V závislosti na trati to bylo méně, ale v průměru jsme ztráceli vždy alespoň 40 koní.“

„Naše GPS data jasně ukazují, kolik ztrácíme na rovinkách a získáváme v zatáčkách. Když byl výkon Ferrari na vrcholu, byl rozdíl ještě extrémnější.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (92) Další článek: Během testů v Daytoně byly nejrychlejší prototypy Mazda
18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.