Marko popsal pocit z Hondy: optismus, euforie a párty mód

V Milton Keynes vládne dobrá nálada a to nejen v továrně Red Bullu, ale také v továrně Hondy, která má své evropské zázemí ve stejném městě.
Marko popsal pocit z Hondy: optismus, euforie a párty mód

Red Bull by se měl letos podle Helmuta Marka dostat do oblasti Mercedesu a Ferrari. V továrně prý vládne dobrá nálada a euforie.

„Data nás dělají opravdu optimistickými,“ řekl Marko pro Motorsport.com. „A to s ohledem na zvýšení výkonu. Poprvé můžeme také oslavovat, že máme párty mód.“

„Motor Honda už je trochu nad motorem Renaultu. Pokud dáme dohromady naše GPS údaje s daty dodanými Hondou, budeme v oblasti Mercedesu a Ferrari. Samozřejmě, že ani oni nespí, ale jsou už na tak vysoké úrovni, že už nedokáží udělat tak velké skoky. I kdybychom měli být 10 nebo 15 kW za nimi, nebylo by to odlišné od éry s Renaultem v době osmiválců.“

Marko Hondě věří. McLarenu dáváme dvě kola, motorem to asi nebude, říká

Marko Hondě věří. McLarenu dáváme dvě kola, motorem to asi nebude, říká

Tři motory stačit nebudou, ale to nevadí

Formule 1 ale není jen o výkonu. Potřebujete také spolehlivost a to zejména, když máte velmi omezený počet komponent.

„Jsme si vědomi, že se spolehlivostí to bude pravděpodobně těžké. S největší pravděpodobností si nebudeme schopni vystačit se třemi motory na sezónu. Ale pokud si vyberete správné okruhy, můžete se (s penalizacemi, pozn. redakce) vrátit na vrchol během několika kol.“

Red Bull byl v poslední době vnímán jako věčný stěžovatel, ale podle Marka hovoří data sama za sebe. „Od začátku jsme byli v kategorii B. V kvalifikaci jsme ztráceli až 70 koní. V závislosti na trati to bylo méně, ale v průměru jsme ztráceli vždy alespoň 40 koní.“

„Naše GPS data jasně ukazují, kolik ztrácíme na rovinkách a získáváme v zatáčkách. Když byl výkon Ferrari na vrcholu, byl rozdíl ještě extrémnější.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Během testů v Daytoně byly nejrychlejší prototypy Mazda

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
17:09 | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen