Marko odmítl návrat Vettela, objasnil ztrátu na Mercedes a zkritizoval konzervativní Hondu

Helmut Marko prozradil několik zajímavých novinek z Red Bull Ringu... o ztrátě rudých býků na Mercedes, systému DAS i přístupu Hondy.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Marko odmítl návrat Vettela, objasnil ztrátu na Mercedes a zkritizoval konzervativní Hondu | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Dnes ráno se objevila spekulace, podle které by se za jistých předpokladů mohl Sebastian Vettel vrátit do Red Bullu. Helmut Marko to ale opět odmítl (nikoliv poprvé).

MST: Mateschitz chce návrat ztraceného syna. Vettel by se mohl vrátit do Red Bullu

MST: Mateschitz chce návrat ztraceného syna. Vettel by se mohl vrátit do Red Bullu

„Nemáme pro Vettela místo,“ řekl Marko pro Auto Motor und Sport. „Máme ho obsazené Albonem a jsme s ním spokojeni. Albon je poloviční Thajec a Red Bull je z 51 procent thajský.“

„Na místě Sebastiana bych si vzal rok volna a podíval se na to s odstupem. Možná se během roku něco objeví, možná si bude užívat život s rodinou natolik, že skončí.“

Auto Motor und Sport také přines několik podrobností o ztrátě Red Bullu na domácím okruhu. Rudí býci chtějí letos z Verstappena udělat nejmladšího mistra světa, ale po prvním závodě se nezdá, že by měli proti Mercedesu šanci – minimálně v kvalifikaci. 

„Mercedes nepochybně udělal velký pokrok s motorem,“ řekl Marko. „V kvalifikačním režimu mají hodně výkonu. Honda je s nastavením motoru stále příliš konzervativní. Náš přístup je jiný. Během sezóny raději použijeme další motor. Pokud dostanete penalizaci na vhodném okruhu, tak škody nejsou tak velké.“

Honda ale není jediný problém. Red Bull ztrácel v zatáčkách 7 až 9, což jsou nejrychlejší zatáčky na okruhu, asi 3 desetiny. Některé části vozu se kvůli přetížení deformují. Kromě přímé ztráty výkonu to vede především k tomu, že jezdci ztrácejí důvěru v auto. „Způsobilo to také Maxovy hodiny v trénincích,“ uvedl Marko.

Přínos systému DAS není zásadní a chování týmu Red Bull je férové, říká Toto Wolff

Přínos systému DAS není zásadní a chování týmu Red Bull je férové, říká Toto Wolff

Red Bull na to reagoval zvýšením přítlaku, ale tím samozřejmě zvýšil i odpor vzduchu, takže vůz byl pomalejší na rovinkách.

Tématem je stále i systém DAS. Nikdo stále neví, k čemu slouží, ale jednou z možností je zahřívání pneumatik před klíčovými koly. U Red Bullu věří, že Mercedes používá DAS hlavně před kvalifikačním kolem a před startem závodu.

Podle Red Bullu má DAS hmotnost 2 kg, takže je otázkou, zda se vyplatí a zdá má smysl na něm pracovat, když bude příští rok zakázán.

Další článek: F1 Power Rankings: Nejlepší byl v Rakousku Norris, Hamilton mimo první desítku

10:02 | Ferrari pokračuje v testech s vozem SF71H ve Fioranu. Sainze dnes vystřídal Mick Schumacher.
21. dubna | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
21. dubna | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
21. dubna | V Barceloně začaly testy F3

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen