Marko odmítl návrat Vettela, objasnil ztrátu na Mercedes a zkritizoval konzervativní Hondu

Helmut Marko prozradil několik zajímavých novinek z Red Bull Ringu... o ztrátě rudých býků na Mercedes, systému DAS i přístupu Hondy.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Marko odmítl návrat Vettela, objasnil ztrátu na Mercedes a zkritizoval konzervativní Hondu | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Dnes ráno se objevila spekulace, podle které by se za jistých předpokladů mohl Sebastian Vettel vrátit do Red Bullu. Helmut Marko to ale opět odmítl (nikoliv poprvé).

MST: Mateschitz chce návrat ztraceného syna. Vettel by se mohl vrátit do Red Bullu

MST: Mateschitz chce návrat ztraceného syna. Vettel by se mohl vrátit do Red Bullu

„Nemáme pro Vettela místo,“ řekl Marko pro Auto Motor und Sport. „Máme ho obsazené Albonem a jsme s ním spokojeni. Albon je poloviční Thajec a Red Bull je z 51 procent thajský.“

„Na místě Sebastiana bych si vzal rok volna a podíval se na to s odstupem. Možná se během roku něco objeví, možná si bude užívat život s rodinou natolik, že skončí.“

Auto Motor und Sport také přines několik podrobností o ztrátě Red Bullu na domácím okruhu. Rudí býci chtějí letos z Verstappena udělat nejmladšího mistra světa, ale po prvním závodě se nezdá, že by měli proti Mercedesu šanci – minimálně v kvalifikaci. 

„Mercedes nepochybně udělal velký pokrok s motorem,“ řekl Marko. „V kvalifikačním režimu mají hodně výkonu. Honda je s nastavením motoru stále příliš konzervativní. Náš přístup je jiný. Během sezóny raději použijeme další motor. Pokud dostanete penalizaci na vhodném okruhu, tak škody nejsou tak velké.“

Honda ale není jediný problém. Red Bull ztrácel v zatáčkách 7 až 9, což jsou nejrychlejší zatáčky na okruhu, asi 3 desetiny. Některé části vozu se kvůli přetížení deformují. Kromě přímé ztráty výkonu to vede především k tomu, že jezdci ztrácejí důvěru v auto. „Způsobilo to také Maxovy hodiny v trénincích,“ uvedl Marko.

Přínos systému DAS není zásadní a chování týmu Red Bull je férové, říká Toto Wolff

Přínos systému DAS není zásadní a chování týmu Red Bull je férové, říká Toto Wolff

Red Bull na to reagoval zvýšením přítlaku, ale tím samozřejmě zvýšil i odpor vzduchu, takže vůz byl pomalejší na rovinkách.

Tématem je stále i systém DAS. Nikdo stále neví, k čemu slouží, ale jednou z možností je zahřívání pneumatik před klíčovými koly. U Red Bullu věří, že Mercedes používá DAS hlavně před kvalifikačním kolem a před startem závodu.

Podle Red Bullu má DAS hmotnost 2 kg, takže je otázkou, zda se vyplatí a zdá má smysl na něm pracovat, když bude příští rok zakázán.

Další článek: F1 Power Rankings: Nejlepší byl v Rakousku Norris, Hamilton mimo první desítku

15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
19:01 | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00