Marko od Renaultu a jeho jezdců nic nečeká

Několik let byl Red Bull téměř továrním týmem Renaultu. Letos se Francouzi vrací s vlastním týmem, ale podle Marka to žádný problém nepřinese.
Marko od Renaultu a jeho jezdců nic nečeká

Pod kapotou letošního red bullu bude opět hybridní šestiválec od Renaultu, i když se mu bude říkat TAG Heuer.

„Obecně platí, že se nic nemění,“ řekl Marko pro Motorsport Magazin. „Renault má svůj vlastní tým a my jsme byli vždy platícími zákazníky.“

„Když vezmu v úvahu současný tým Lotus, který je nyní továrním týmem Renaultu, pak v případě, že mají zdravý rozum, musí vše vložit do nás.“

Od letošního Renaultu prý Marko nic nečeká. „S tímto týmem a těmito jezdci vůbec nic.“

Podle Marka má Red Bull smluvně ošetřeno, že bude dostávat stejnou specifikaci motoru.

Může se stát, že Red Bull bude Renault porážet jeho vlastními motory. Na druhou stranu může být Red Bull zase porážet svým juniorským týmem.

„Pokud vyjdeme z existujících hodnot výkonu, tak má Toro Rosso výhodu asi pěti nebo šesti deseti na kolo. Ale mají nevýhodu, že nemají aktuální motor Ferrari, ale ten z roku 2015 – bez vývoje,“ pokračuje Marko. 

„Pokud přetrvá stav z loňského roku, bude Toro Rosso v prvním závodě před námi. Není to příjemné, ale není to problém. Jsme jedna rodina, tým Red Bull se bude muset více snažit. Jsem si ale jistý, že v průběhu sezóny se vývojem dostaneme alespoň na úroveň motorů Ferrari.“  

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Nikolas Tombazis se stal šéfem aerodynamiků Manoru

20:03 | Bottas už má smlouvu, Hamilton zatím ne. Brit uvedl, že není vhodná doba jednat o nové smlouvě, když spousta lidí přišla o práci.
19:57 | Max Verstappen není nadšený formátem víkendu v Imole. Dva dny místo tří mu nevadí, ale místo jednoho tréninku o 90 minutách by udělal dva po 60.
18:42 | Kvjatův defekt v Silverstonu způsobil mechanický problém, který vedl k přehřátí na vnitřní straně ráfku. Pneumatika v tomto místě pak netěsnila a došlo k selhání. V pneumatice problém nebyl.
15:35 | Karanténa Sergia Péreze skončila. Pro vstup do paddocku ale potřebuje negativní test na COVID-19. Rozhodnutí, kdo tento víkend pojede, padne večer nebo zítra ráno.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10