Marko: Na Alguersuariho naštvaný nejsem, Buemi má víc zkušeností

Helmut Marko vysvětlil, proč si Red Bull zvolil jako třetího pilota Sébastiena Buemiho. Hádka s Alguersuarim z Koreje podle něj nehrála žádnou roli.
Marko: Na Alguersuariho naštvaný nejsem, Buemi má víc zkušeností

Marko, jenž působí v roli poradce Red Bullu, řekl, že Buemi a Alguersuari nejsou vítězové, proto museli z Toro Rosso na konci loňského roku odejít. "Ano, nedosáhli kalibru vítězů," potvrdil v rozhovoru pro 422race.com.

Naskytla se tedy otázka, proč si Red Bull nechal Buemiho v roli záložního pilota. "Pro případ, že by se něco stalo," vysvětloval Marko. "Je zkušený a v simulátoru může odvést dobrou práci. Třetí jezdec není závodní jezdec. Je součástí rodiny Red Bullu, všechno zná a my známe jeho. Zas tolik jezdců není." Buemi dostal podle Marka přednost před Alguersuarim právě kvůli větším zkušenostem se simulátorem.

Když Red Bull oznámil výměnu jezdeckého složení u Toro Rosso, hledala španělská média důvody, proč Alguersuari ztratil místo. A našla video, na kterém Marko vytýká španělskému jezdci, že v korejském tréninku nepustil před sebe Sebastiana Vettela dost rychle.

"Vůbec ne," odpověděl Marko na otázku, zda tento spor sehrál roli při výběru třetího jezdce. "Vyhodnotili jsme možnosti a vybrali jsme toho, kdo je pro nás ten nejlepší. Práce v simulátoru je pro nás důležitým nástrojem."

Poradce Red Bullu navíc trvá na tom, že na Alguersuariho není naštvaný, ani kvůli zmíněné Koreji, ani kvůli ničemu jinému. "Ne, proč bych měl? Byl jsem to já, kdo ho sem přivedl," připomněl. "Ale po třech letech už vidíte, jaký je potenciál."

Alguersuari závodil ve formuli 1 dva a půl roku, což je podle Marka na hodnocení dostačující. I když jiným jezdcům trvalo déle, než se prosadili, třeba Nigelu Mansellovi.

"Ano, ale to bylo před třiceti lety. To se nedá srovnávat. Toro Rosso je tým pro nováčky, takže jeho úkolem je hledat mladé jezdce a rozvíjet je. Myslím, že tři roky stačí. Pokud si myslíte, že potřebují pět let, je to váš názor. Ale není to tak a hovoříme tu o velkém množství peněz."

Další článek: V roce 2014 odejde Cosworth a přijde PURE, věří Pollock

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
20. dubna | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen