Marko je optimista. Nevěří, že Mercedes přenese výkon do závodu

Marko je optimista. Nevěří, že Mercedes přenese výkon do závodu

V sobotu čeká týmy první kvalifikace, ve které nebudou k dispozici kvalifikační režimy. Nikdo pořádně neví, co se stane a jaký to bude mít dopad. Poradce Red Bullu Helmut Marko je ale optimistický.

Některé odhady říkají, že má Mercedes v kvalifikaci náskok až 28 koní na své konkurenty. Od Monzy bude zvýšení výkonu v kvalifikaci zakázáno. Jezdec bude muset (až na pár výjimek) používat v závodě i v kvalifikaci jen jeden režim svého motoru. 

Toto Wolff ale nedávno trochu vystrašil konkurenty tvrzením, že pro Mercedes je to vlastně dobré, protože místo 5 kol v kvalifikaci bude moci jezdit s vyšším výkonem nějakých 25 kol v závodě. 

Helmut Marko však věří, že Mercedes přijde o velkou část svého kvalifikačního náskoku.

„Může se stát, že Mercedes vydrží déle se silnějším režimem,“ řekl Marko  pro Motorsport.com. „Ale jak vidíme, ta do očí bíjící kvalifikační převaha už nebude existovat. To platí i pro kola před a po zastávce v boxech.“

„Bottas naznačil, že bude méně předjíždění, ale to znamená, že doposud šli na plný plyn při každém předjížděcím manévru.“

„Věříme, že nás to přiblíží. A pokud půjde vše dobře, naše závodní tempo bude stejně dobré.“

„Když se podíváte na Q1 a Q2, jsme na tom relativně stejně,“ řekl Marko o bitvě mezi Mercedesem a Red Bull-Hondou. „V Q3 se za nimi najednou zapráší. To znamená, že rozdíl mezi režimy je značný. Je ale těžké říct, kolik to přesně je.“

Podle Marka může změna částečně zasáhnout také jejich bývalého motorového partnera.

„Renault má relativně dobrý kvalifikační režim, ale v závodě jsou slabší než my. V kvalifikaci je Renault na naší úrovni nebo mírně nad ní. V závodě jsme jednoznačně číslo dvě, pokud jde o výkon motoru za Mercedesem.“

Marko si nemyslí, že Mercedes zvýší výrazně výkon v závodě. Nedovolí mu to podle něj spotřeba paliva.

„Pokud jedete příliš dlouho v příliš silném režimu, spotřebujete příliš mnoho paliva.“

„Letos jsme neměli závod, kde pro nás byla rozhodující spotřeba paliva. Samozřejmě děláte lift and coast (jezdec povolí plynový pedál dříve, než začne brzdit, pozn. redakce), ale to nebylo rozhodující pro výkon v závodě.“

„Je těžké posoudit, jak jsme na tom s Mercedesem (z hlediska spotřeby paliva), ale logicky, čím více výkonu, tím vyšší spotřeba paliva.“

Doporučujeme

Články odjinud