Marko je optimista. Nevěří, že Mercedes přenese výkon do závodu

V sobotu čeká týmy první kvalifikace, ve které nebudou k dispozici kvalifikační režimy. Nikdo pořádně neví, co se stane a jaký to bude mít dopad. Poradce Red Bullu Helmut Marko je ale optimistický.
Marko je optimista. Nevěří, že Mercedes přenese výkon do závodu

Některé odhady říkají, že má Mercedes v kvalifikaci náskok až 28 koní na své konkurenty. Od Monzy bude zvýšení výkonu v kvalifikaci zakázáno. Jezdec bude muset (až na pár výjimek) používat v závodě i v kvalifikaci jen jeden režim svého motoru. 

Toto Wolff ale nedávno trochu vystrašil konkurenty tvrzením, že pro Mercedes je to vlastně dobré, protože místo 5 kol v kvalifikaci bude moci jezdit s vyšším výkonem nějakých 25 kol v závodě. 

Kvalifikační režimy zakáže FIA od Monzy. Budou výjimky

Kvalifikační režimy zakáže FIA od Monzy. Budou výjimky

Helmut Marko však věří, že Mercedes přijde o velkou část svého kvalifikačního náskoku.

„Může se stát, že Mercedes vydrží déle se silnějším režimem,“ řekl Marko  pro Motorsport.com. „Ale jak vidíme, ta do očí bíjící kvalifikační převaha už nebude existovat. To platí i pro kola před a po zastávce v boxech.“

„Bottas naznačil, že bude méně předjíždění, ale to znamená, že doposud šli na plný plyn při každém předjížděcím manévru.“

„Věříme, že nás to přiblíží. A pokud půjde vše dobře, naše závodní tempo bude stejně dobré.“

„Když se podíváte na Q1 a Q2, jsme na tom relativně stejně,“ řekl Marko o bitvě mezi Mercedesem a Red Bull-Hondou. „V Q3 se za nimi najednou zapráší. To znamená, že rozdíl mezi režimy je značný. Je ale těžké říct, kolik to přesně je.“

Podle Marka může změna částečně zasáhnout také jejich bývalého motorového partnera.

„Renault má relativně dobrý kvalifikační režim, ale v závodě jsou slabší než my. V kvalifikaci je Renault na naší úrovni nebo mírně nad ní. V závodě jsme jednoznačně číslo dvě, pokud jde o výkon motoru za Mercedesem.“

Zákaz kvalifikačních režimů je tady. Týmy netuší, co se stane

Zákaz kvalifikačních režimů je tady. Týmy netuší, co se stane

Marko si nemyslí, že Mercedes zvýší výrazně výkon v závodě. Nedovolí mu to podle něj spotřeba paliva.

„Pokud jedete příliš dlouho v příliš silném režimu, spotřebujete příliš mnoho paliva.“

„Letos jsme neměli závod, kde pro nás byla rozhodující spotřeba paliva. Samozřejmě děláte lift and coast (jezdec povolí plynový pedál dříve, než začne brzdit, pozn. redakce), ale to nebylo rozhodující pro výkon v závodě.“

„Je těžké posoudit, jak jsme na tom s Mercedesem (z hlediska spotřeby paliva), ale logicky, čím více výkonu, tím vyšší spotřeba paliva.“

Další článek: Formule 1 má před sebou horu, na kterou musí vystoupat, říká Vettel

9:27 | Narozeniny dnes slaví Esteban Ocon (25) a také Damon Hill (61)
20:24 | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.
19:18 | Ještě to není oficiální, ale podle The Times bude Turecko vyřazeno z červeného britského seznamu, což znamená pro britské zaměstnance týmů a F1 mírnější režim po návratu. GP Turecka by se tak na začátku října měla konat.
15. září | Šéf Astonu Martin Otmar Szafnauer odmítl spekulace o neshodách a třenicích se Sebastianem Vettelem jako 100 % nesmysl. Vettel má být brzy potvrzen také pro příští rok.