Marko i stewardi viní z kolize oba jezdce Red Bullu

Poradce Red Bullu Helmut Marko dává vzájemnou kolizi ve Velké ceně Ázerbájdžánu za vinu oběma pilotům, jak Maxi Verstappenovi, tak Danielu Ricciardovi.
Marko i stewardi viní z kolize oba jezdce Red Bullu

Oba piloti spolu v průběhu závodu bojovali, došlo i na lehký kontakt koly vozů. Pro oba však závod skončil, když Ricciardo v první zatáčce zezadu najel do Verstappenova vozu.

„Necháváme jezdce závodit a oni udělají tohle. Neuvěřitelné. Chybovali oba,“ řekl pro Sky Sports Marko.

Video: Kolize jezdců Red Bullu v Baku

Video: Kolize jezdců Red Bullu v Baku

„Mezi nimi to byl závodní incident, nebyla větší vina na straně jednoho či druhého. Vždy necháváme jezdce závodit, nemáme týmovou jedničku, nemáme týmovou dvojku, ale očekáváme od pilotů zodpovědnost.“

Oba se omluví v továrně Red Bullu

Šéf týmu Christian Horner řekl, že oba piloti se před následujícím závodem formule 1 ve Španělsku omluví v továrně Red Bullu v Milton Keynes celému týmu za kolizi, která vyřadila oba vozy ze závodu.

Pohled stewardů

Jezdce Red Bullu stewardi za vzájemnou kolizi napomenuli. Verstappen podle nich udělal dva menší pohyby, Ricciardo ale nehodě napomohl, když brzdil pozdě.

„V Barceloně bude vše v pořádku, nemám o tom pochyb,“ řekl Horner pro Sky Sports.

„Jsou na sebe pořádně naštvaní. Můžete to vidět z jejich řeči těla. Oba budou před závodem v Barceloně v továrně, aby se všem zaměstnancům omluvili.“

Horner si s oběma piloty po závodě na okruhu v Baku promluvil a řekl jim, že od nich bylo sobecké, když svým počínáním připravili tým o velké množství bodů.

„Promluvili jsme si o tom za zavřenými dveřmi, nakonec ale jezdci závodí pro tým a oba si uvědomili, že to dnes zbabrali. Omluví se týmu, všem členům týmu, protože je to týmový sport a zdá se, že na to zapomínají.“

Podle Verstappena by Red Bull neměl svým jezdcům zakazovat spolu závodit

Podle Verstappena by Red Bull neměl svým jezdcům zakazovat spolu závodit

I přes ostré souboje jezdců Red Bullu v průběhu celého závodu se vedení rozhodlo nezakročit a nezakázat jim spolu bojovat. A to ani přesto, že došlo i k dotyku koly.

„V průběhu velké ceny došlo zřejmě ke třem incidentům mezi oběma piloty. Na začátku se dotkli koly. Bylo jim řečeno, aby se trochu uklidnili, jezdce řídí a pracují s nimi jejich inženýři. My ale nechceme zasahovat do toho, že je nenecháme bojovat kolo na kolo. Až do tohoto momentu se jim to velice dařilo.

Naším záměrem je nechat je i nadále spolu závodit, týmu a sobě navzájem ale musí ukázat respekt, a nechat si místo. Bylo jim připomenuto, že jsou součástí týmu a že mají na své pozici velkou zodpovědnost a oba jsou dobře placeni, aby jednali v zájmu celého týmu, nejen sebe. Toto jim bylo velmi jasně řečeno.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (85) Další článek: Nejrychlejší kolo zajel v GP Ázerbájdžánu 2018 Valtteri Bottas
19:59 | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
17:24 | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
26. května | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz
25. května | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10