Na svůj první úspěch stále čeká.
Mark Webber začal závodit ve formuli 1 již v roce 2002. Tehdy při svém debutu v domácí Grand Prix získal v Melbourne s týmem Minardi dva body. Od té doby ale dosáhl jen málo výraznějších úspěchů, což bylo podle něj dáno především vozy, které měl k dispozici. Letos Red Bull Racing postavil velmi rychlý RB5, takže se Australan domnívá, že konečně začne vítězit v závodech.
"Myslel bych si, že za tu dobu zvládnu mnohem více. Ale kdybyste mi řekli, že odjedu 129 závodů a budu závodit ve více Grand Prix než jakýkoliv jiný Australan, nevěřil bych ani tomu," řekl Webber pro Times.
"Lidé budou říkat: ´Měl dokázat více.´ Ale podívejte se na týmy, pro které jsem závodil a mé týmové kolegy. S výjimkou toho letošního žádný z nich závod nevyhrál. Vždy jsem byl vůči sobě poctivý. Jsem Michael Schumacher? Možná ne. Dokážu vítězit v závodech? Určitě, věřím, že to budu dělat letos."
"Opravdu si myslím, že letos vyhraji Grand Prix a snad i více než jednu, protože si poprvé ve své kariéře myslím, že mám šanci to dokázat."
Do podobné situace jako Webber se letos dostal Jenson Button, ten ale zažil ještě větší skok, protože loni jezdil na úplném konci startovního pole. Webber přiznává, že ve formuli 1 má rozhodující vliv na výsledek vůz, na druhé straně však má podle něj pohár jezdců své opodstatnění.
"Když vyhráváte jako v současnosti Jenson, jako Damon Hill ve Williamsu nebo Michael Schumacher v některých svých Ferrari, s 50 sekundových náskokem, i tak závodíte pod tlakem. Máte výsledky. Soutěžíte s partou kluků, kteří vědí, co dělají a snaží se vás připravit o to, co máte. To, co dělá Jenson, zůstává náročné," řekl.
Rozdíl mezi týmy Red Bull Racing a Brawn GP je ale ve vyrovnanosti jezdců. Zatímco Barrichello Buttona letos ani jednou neporazil, svádí Webber s Vettelem mnohem těsnější souboje a v tabulce šampionátu je dělí jen 3,5 bodu.
"Je tu pro mě pár nových věcí. Obvykle jsem byl vždy lepší než týmoví kolegové, ale teď mám jednoho, který mě celkem tvrdě zkouší. A další věc je, že řídím auto, které je tak hodně konkurenceschopné. Je to fantastické. Je to tak, že když za někým jedete v tréninku, tak vám uhne, protože ví, že jste rychlý a že máte rychlý vůz," dodal Webber.