Mario Illien bude spolupracovat s Renaultem

Mario Illien a jeho firma Ilmor budou spolupracovat na vývoji pohonné jednotky Renault.
Mario Illien bude spolupracovat s Renaultem

Mario Illien už s Renaultem částečně spolupracoval.Jeho návrhy válců ale Francouzi vloni nakonec nerozhodli. Nyní by se to mohlo změnit.

„Týden před Vánocemi jsem podepsal,“ řekl pro Auto Motor und Sport. „Je to dlouhodobý kontrakt. Teď už jen dát dohromady program a probrat, co můžeme udělat v nové sezóně.“  

„Půjdeme na to postupně. Doufám, že uvidíme pokrok už od začátku sezóny. S 32 žetony můžeme změnit hodně. Omezením je čas. Musíme se s Renaultem podívat na to, co dokážeme v omezeném čase.“

Podle Illiena je potřeba přemýšlet v dlouhodobém horizontu. Přestože věří ve zlepšení, na Ferrari a Mercedes to podle něj stačit nebude. „Pravděpodobně to bude trvat déle než rok. Ostatní se také zlepší.“

Ilmor se také přihlásil do výběrového řízení FIA na dodávku alternativního motoru. Plány ale nyní stojí, čeká se, s čím přijdou výrobci motorů. Illien potvrdil, že nyní nezbývá než čekat. Sám si také nemyslí, že nová koncepce motorů přijde už v příštím roce. „Myslím, že je na to už příliš pozdě. Rok 2018 považuji za realistický.“

Hlavním problémem současných pohonných jednotek je jejich vysoká cena. „Celý energetický balíček je velmi drahý. Také skutečnost, že můžete použít jen 4 motory na sezónu neznamená, že je to méně nákladné, je to dražší. Na začátku sezóny musíte ohlídat spolehlivost a později můžete provádět jen drobné změny,“ vysvětluje.

Podle Illiena mají současné pohonné jednotky ještě potenciál. „Je tam ještě potenciál, ale 1000 koní je obtížné dosáhnout. Je to především kvůli omezení paliva. Při 10 500 otáčkách máme maximální průtok paliva.“ 

Problémem ovšem je, že pouhé zvýšení průtoku není tak jednoduché, aktuální motory na to nejsou stavěné.

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Další článek: Vývoj nového ferrari nabral zpoždění kvůli práci na starém voze

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen