Mario Andretti by se rád znovu posadil za volant

Jednoho z nejúspěšnějších amerických závodníků láká možnost startu v závodě IndyCar, kde na vítěze pocházejícího z jiné soutěže čeká odměna pěti milionů dolarů.
Mario Andretti by se rád znovu posadil za volant

Závody monopostů v Americe letos slaví už stou sezonu. IndyCar Series, nejvyšší americká formulová série, odstartuje již na konci března. Skončí pak 16. října na oválu Las Vegas Motor Speedway. A finále to nebude jen tak ledajaké. Randy Bernard, nynější hlavní muž šampionátu, by rád přilákal zvučná jména z jiných sérií. Sice by se téměř jistě nejednalo o piloty formule 1 (ty čeká ve stejnou dobu závod v Koreji), ovšem nejedna hvězda se pohybuje i mimo ni, kupříkladu v NASCAR (Juan Pablo Montoya ovšem tuto možnost již zavrhl, ač podotkl, že to je rozhodně zajímavá příležitost). Kdo by se ale případné šanci prohánět soupeře i o půlstoletí mladší nebránil, je legendární Mario Andretti, který v pondělí oslavil jedenasedmdesátiny.

"Nikdy nevíte. Paulu Newmanovi bylo podobně jako mně, když závodil v Le Mans a když v roce 2005 jel v Daytoně, bylu mu už osmdesát. Pochopitelně mě to láká. Šílený jsem na to dost. Ten sport pořád miluju. Samozřejmě musím zůstat nohama na zemi a uvědomit si, že je dost možné, že už na to nemám, ale kdo ví? Michael vlastní tým, takže kdyby měl zájem, mohl by sehnat další auto. Přiznejme si to, bylo by to zajímavé. Jedná se o poslední závod se současnými šasi a motory, takže dostat se do závodu pro kohokoliv "zvenčí" by mělo být vcelku levné. Myslím, že to bude skvělé a uvidíme hodně zajímavých jmen," řekl Andretti.

Čistě teoreticky by se tak mohlo stát, že by v Las Vegas startoval Marco Andretti, jeho otec Michael, bývalý úspěšný závodník a současný šéf týmu a také dědeček Mario. Ten sbíral vavříny ve značném množství rozličných závodů. Narodil se na Istrii a poté i s rodinou emigroval do Spojených států, kde získal občanství. V roce 1978 dokonce vyhrál šampionát formule 1 v černozlatých barvách týmu Lotus. Dokázal ovládnout i CARTa Indy 500, svou kategorii v Le Mans a v Americe je obrovským pojmem, který významně zasáhl i do celé tamní popkultury. Za volant usedl i po ukončení kariéry. V roce 2003 nahradil v týmu svého syna Michaela při testování v Indianapolis. Měl při tom obrovské štěstí v neštěstí, když jeho vůz ztratil po najetí na úlomky jiného vozu přítlak, vzlétl do vzduchu a udělal několik salt. Andretti z děsivého karambolu odešel po svých.

Diskuze (25) Další článek: Drobná chyba s tlačítky na volantu může jezdce vyřadit z kvalifikace
18:13 | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
17:00 | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.
14:01 | Aston Martin se v průběhu 9 měsíců rozhodne, zda vstoupí do F1 jako dodavatel motorů.
23. května | Rubens Barrichello má dnes narozeniny (46)
22. května | Podle Tombazise jsou změny pravidel pro předjíždění nutné, protože jinak by se situace dále zhoršovala.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10