Marchionne má o novém kvalifikačním formátu pochybnosti

Marchionne má o novém kvalifikačním formátu pochybnosti

Sergio Marchionne není zřejmě velkým příznivcem nového kvalifikačního formátu.

Týmy minulý týden schválily zavedení nového formátu kvalifikace, jehož premiéra ale nebude nejspíše dříve než ve Španělsku – FOM musí připravit měřící systémy.

Sergio Marchionne na Autosalonu v Ženevě prozradil, že novým formátem kvalifikace není úplně nadšen.

„Myslím, že potřebujeme další diskusi o novém kvalifikačním formátu. Musíme být opatrní, aby nedošlo k narušení systému. Nejsem si jistý, zda Ferrari může přijmout Bernieho nápady. Musíme to lépe pochopit a nemyslím si, že všechny týmy s tímto nápadem souhlasí.“

S kritikou přišel také Rosberg. Tomu se nelíbí způsob, jakým je nový formát zaváděn, podle něj to „není profesionální“. Rosberg naráží zejména na to, že změna byla ohlášena a pak zase odložena.

Test při testu? 

Podle Autosportu byla ve hře možnost, že během těchto posledních testů proběhne zkouška nového formátu. Každý tým by nasadil jeden vůz. Nakonec to ale bylo zamítnuto.

Nový formát kvalifikace

Q1 – 16 minut

Po sedmi minutách vypadne první nejpomalejší jezdec, pak každých 90 sekund další. Celkem vypadne 7 jezdců a 15 postoupí.

Q2 – 15 minut

Podobné jako v Q1. Nejpomalejší jezdec vypadne po 6 minutách, pak každých 90 sekund další. Do třetí části postoupí nejrychlejších 8 jezdců, 7 skončí. 

Q3 – 14 minut

Po 5 minutách vypadne první jezdec, pak další každých 90 sekund. V posledních 90 sekundách si to pole position rozdají poslední dva jezdci. 

Foto: Getty Images / David Ramos

Doporučujeme

Články odjinud