Podle mistra světa z roku 1992 Nigela Mansella chystané váhové limity diskriminují jezdce se střední hmotností a připomíná, že v minulosti by měli piloti splňující současné limity potíže vůz uřídit.
Mistr světa z roku 1992 Nigel Mansell kritizuje navrhované váhové limity. Podle něj jsou ostudné a diskriminují jezdce střední hmotnosti. Upravené váhové limity vstoupí v platnost od sezony 2014 stejně jako nové motory. Agregáty ale budou vážit víc, než se předpokládalo, takže vyšší a těžší jezdci budou pro týmy méně zajímaví.
Letos je hmotnost vozu s jezdcem stanovena na 642 kg, příští rok vzroste o 48 kg, ale většina poslouží na nový motor. "Je to špatné... Nejsou to žokejové. V našich letech jsme neměli kontrolu trakce ani posilovač řízení. Jako jezdec musíte být silný. Bylo tu hodně silných jezdců," vzpomíná. "Kdyby tenkrát byly takové váhové limity, jezdci by tehdejší auta nemohli řídit nebo by to pro ně bylo obtížné."
"Myslím, že mírným zvýšením váhového limitu by vyšší jezdci méně trpěli," věří vítěz 31 velkých cen. Sám Mansell měl problémy roku 1995 na sklonku své kariéry v F1, když konstruktéři museli na poslední chvíli upravovat kokpit monopostu McLaren MP4/10, aby se do něj Angličan vešel.
Současní vyšší jezdci F1 už také vyjádřili obavy z nového váhového limitu v kombinaci s očekávaným nárůstem hmotnosti motorů. Mark Webber, který měří 182 centimetrů a váží 75 kilogramů s mírnou nadsázkou prohlásil, že posledních pět let nejedl a že ideální hmotnost jezdce je 60 až 65 kilogramů. Australana se změny nedotknou, po sezoně odchází do vytrvalostních závodů. Jenson Button váží 74 kilogramů, baví ho fyzická příprava, ale přiznal, že hmotnost nelze snižovat donekonečna. Podobného názoru je i Nico Hülkenberg s podobnými fyzickými dispozicemi.
V počátcích formule 1 se na hmotnost jezdce tolik nehledělo, například Carel Godin de Beaufort, který závodil v letech 1957 až 1964, přesáhl 100 kg, podobně na tom byl i vicemistr světa z roku 1954 José Froilán González.