Zaniklý tým měl podle dvou klíčových mužů stáje připravený monopost, který by dokázal bojovat ve středu pole.
Manor se bohužel do dějin formule 1 zapsal jako jeden z těch méně úspěšných týmů. Na přelomu února a března tohoto roku stáj oficiálně zanikla a potvrdila tak zvěsti o vážných finančních problémech, které se objevovaly již několik měsíců předtím. Na začátku roku tým vstoupil do insolvence.
Podle Nicholase Tombazise, který nasbíral mnoho úspěchů zejména ve spojení se stájí Ferrari a který byl šéfem aerodynamického oddělení Manoru, je konec týmu o to hořčejší, že letošní sezona mohla být po stránce výsledků přelomová.
„Považuji to za promarněnou příležitost. Věřím, že jsme se s vozem pro sezonu 2017 mohli pohybovat o úroveň výš než předtím. Mohli jsme týmu zajistit dlouhodobou budoucnost. Všichni v Manoru vynakládali velké úsilí a těšili se, že se dočkají plodů své práce,“ prozradil řecký technik.
Tombazisova slova potvrdil i technický ředitel týmu John McQuilliam:
„Teprve podruhé za posledních třicet let se mi stalo, že jsem první závod sezony sledoval pouze jako divák. Je mi líto, že půlroční práce 210 lidí přišla vniveč. Navrhli a částečně postavili vůz, který by byl konkurenceschopný. Okolnosti, které byly mimo naši moc, v tom však zabránily.“
Manor po vstupu do insolvence pracoval na tom, aby mohl loňský vůz přestavět tak, aby odpovídal letošním pravidlům. Nový vůz měl v plánu nasadit v GP Bahrajnu. Tento plán byl podle McQuilliama v platnosti ještě v únoru. Manoru údajně srazilo vaz jednání šéfa týmu Stephena Fitzpatricka, který v listopadu 2016 ukončil zadávání zakázek pro určité součástky vozu.
Foto: Getty Images / Mark Thompson